• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 02.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kalossidest kaubamärgiks nr 5

Kogu oma pea 140aastase ajaloo jooksul on kompanii enamikust Soome ettevõtetest eristunud võime poolest muutuda, näha tulevikku ja edasiliikumisel riskida. Näiteks 20ndatel, kui Nokiast oli saanud Suomen Gummitehdas OY tütarettevõte, hakati kummijalatseid (peamiselt kalosse) reklaamima ühe kaubamärgina, mis oli Nokia. See oli esimene teadlik brändi loomine Soome majanduse ajaloos.
Suurem osa raamatust on pühendatud siiski Nokia tänapäevale ja tulevikule. 31. mail ilmunud raamat annab põhjaliku ülevaate sellest, kuidas maailma jaoks täiesti tundmatust firmast, kes oli pankroti äärel, sai vähem kui 10 aastaga mobiiltelefonide tootja number üks ja kaubamärk number viis maailmas. Kaks kolmandikku raamatust ongi pühendatud nn Ollila-perioodile ja Nokia ettevalmistustele üleminekuks mobiilsesse informatsiooniühiskonda.
Autori sõnul on raamat suunatud mobiilsest telekommunikatsioonist, infotehnoloogiast, internetist ja nendega lähedalt seotud valdkondadest huvitatuile ning praktikutele, kes tegelevad ettevõtte strateegia väljatöötamisega ükskõik millises valdkonnas, aga ka neile, kellel on vajalik teada rahvusvahelise kaubanduse mängureegleid. Kindlasti on raamat kasulik analüütikutele, kes tegelevad telekommunikatsioonisektori ettevõtetega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi raamat on uurimus ettevõttest, on see kirjutatud äärmiselt huvitavalt ja kaasahaaravalt, mistõttu võib kohati tunduda, et loed mingit põnevikku. Teos sisaldab hulga huvitavat graafilist materjali ja põnevaid fakte.
Kuna raamat on mõeldud rahvusvahelisele üldsusele, on see inglise keeles. Tallinna raamatupoodides pole seda märganud, Helsingi raamatupoodides on aga teos saadaval.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele