Hankijad ei allunud Leedu kontserni tahtele

Andres Kärssin 04. detsember 2001, 00:00

Kaupmeeste Liidu tegevdirektor Marika Merilai sõnul on siinsed hankijad maininud, et kuu aja eest Pärnus esimese

T-Marketi avanud VP üritas algselt lepingute sõlmimisel tegutseda selliselt positsioonilt, nagu ollakse Leedus harjunud, kuid pakutud tingimused ja suhtumine Eesti ettevõtjaid ei rahuldanud.

Jaotus- ja distributsioonifirma Smarten müügidirektor Tiina Uudelt ütles T-Marketiga peetud läbirääkimisi kommenteerides, et tegu oli täiesti normaalse protsessiga, kus alguses ollakse üksteisest päris kaugel ning lõpuks lepitakse ikkagi sobivates tingimustes kokku.

?Eesti firmadega esineb samu asju, aga stardipositsioon on erinev,? märkis Uudelt.

?T-Market pole suur, kuid tuli ja hakkas rääkima, nagu oleks suur ? see on nende taustas kinni,? lisas ta. Praegu kaupleb Smarten T-Marketiga müügidirektori sõnul sarnastel tingimustel nagu teiste siinsete firmadega.

Uudelt lausus, et suurematel hankijatel peaks kõigil olema lepingud T-Marketiga.

Äripäeval ei õnnestunud

VP-lt viimaste päevade jooksul saada kommentaari T-Marketi stardiperioodi ning siinsete hankijasuhete kohta. VP esindaja Leena Noppeli sõnul kommenteerib ettevõtte ?kodukorra? järgi VP asju peadirektor Ignas Staskevicius. Viimane teatas, et viibib ärireisil ning ei saa küsimustele kahjuks kirjalikult vastata.

Marika Merilai sõnul ütles Staskevicius oktoobri keskel Riias toimunud BaltTrade?i konverentsil esinedes, et aastaks 2003 on

VP-l Baltimaades kokku 400 kauplust ? neist 250 Leedus, 100 Lätis ja 50 Eestis. T-Marketi kontseptsioon näeb 20 protsendi võrra madalama hinnataseme pakkumist kui VP teistes kauplustes ehk siis tegu oleks discounter?iga, lisas ta samuti Staskeviciuse esinemisele viidates.

Hiljuti kinnitas Leedu kaubandushiid tõsise pakkumise tegemist makseraskustes Spari keti ostmiseks, tehingust midagi välja ei tulnud. Staskevicius on varasemas usutluses öelnud, et laienemine Eestisse toimub kas ühinemise, ülevõtmise või VP orgaanilise kasvu kaudu.

Samas pärineb siinsete tootjate ringist, kes tegutsevad ka Leedu turul, info, nagu poleks praegused ajad VP-le kõige paremad ning otsitakse endale ostjat.

ETK juhatuse esimehe Mihkel Simsi hinnangul võib võimalik tagasilöök Leedu turul mõjutada VP kiiret laienemisplaani. ?Eks nad olid seal ära hellitatud ka, said linnakaubanduse kätte, surusid tootjatele oma tingimused peale ning said kauba odavalt kätte,? ütles ta.

Sims lisas, et T-Marketil on Pärnus küll hea asukoht, kuid ainult ühe poega Eestis endale mingit eelist luua on raske, sest ees on Eestit poodidega katvad Säästumarket ja ETK. Samuti ei tunne siinsed ostjad VP pakutud kohati odavamaid, kuid tundmatuid tooteid, lisas ta, viidates ka maailma suurima kaubanduskontserni, ameeriklaste Wal-Marti analoogsetele probleemidele Saksamaal, kus ei võeta omaks võõraid kaupu.

?See on toote tuntuse küsimus ? ostja tahab odavat Rakvere viinerit, aga see peab ikkagi olema Rakvere viiner,? tõdes Sims.

VP mullune käive oli 7,5 miljardit krooni. Ettevõtte käes on kolmandik Leedu jaekaubandusturust ning talle kuulub 115 kauplust.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 12:08
    Otsi:

    Ava täpsem otsing