Laevaagendi esitatud arvelt võib lisaks tavalistele arveridadele leida ka lisatasusid, mis sõltuvad laevaliini tingimustest ja kehtestatakse tavaliselt teatud sadamate, perioodide või konteineriliikide kohta.
WS ? lisatasu sadamates talveperioodil, kui laevafirmad hakkavad maksma sadamatele jäälõhkuja kasutamise eest.
IMO surcharge või Hazardous cargo surcharge ? ohtliku kauba vedamise lisatasu.
WR ? harva kasutatav lisatasu poliitiliselt ebastabiilsetesse piirkondadesse kauba vedamisel.
Hi-Cube additional või Hi-Cube fee ? lisatasu standardsest kõrgema konteineri kasutamisel.
Heavyweight additional ? lisatasu eriti raske kauba veol
Congestion surcharge ? esineb peamiselt Aafrika ja Lõuna-Ameerika sadamates, kus mõnel perioodil ei suuda sadamad laevu küllalt kiiresti teenindada ja laevafirmadel tekivad lisakulud laevade pika reidil ootamisega.
Kõik lisatasud võivad esineda kas protsendina mereveost või fikseeritud summana per TEU. Spetsiaalkonteinerite puhul esineb veel teisi lisatasusid. Näiteks tuleb maksta lisatasu, kui kaup ületab Open Top konteineris konteineri standardmõõte.
Kliendile väljastatakse arve ka juhul, kui ta laadib kauba konteinerisse ja ei soovi seda kohe sihtkohta saata, vaid konteiner jääb sadamas ootama kliendi korraldust.
Sama kehtib ka juhul, kui klient ei soovi saabunud importkaupa kohe konteinerist välja laadida.
Seotud lood
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil
“Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.