• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 22.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millest koosneb laevafirmade arve?

Laevaagendi esitatud arvelt võib lisaks tavalistele arveridadele leida ka lisatasusid, mis sõltuvad laevaliini tingimustest ja kehtestatakse tavaliselt teatud sadamate, perioodide või konteineriliikide kohta.
WS ? lisatasu sadamates talveperioodil, kui laevafirmad hakkavad maksma sadamatele jäälõhkuja kasutamise eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

IMO surcharge või Hazardous cargo surcharge ? ohtliku kauba vedamise lisatasu.
WR ? harva kasutatav lisatasu poliitiliselt ebastabiilsetesse piirkondadesse kauba vedamisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hi-Cube additional või Hi-Cube fee ? lisatasu standardsest kõrgema konteineri kasutamisel.
Heavyweight additional ? lisatasu eriti raske kauba veol
Congestion surcharge ? esineb peamiselt Aafrika ja Lõuna-Ameerika sadamates, kus mõnel perioodil ei suuda sadamad laevu küllalt kiiresti teenindada ja laevafirmadel tekivad lisakulud laevade pika reidil ootamisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõik lisatasud võivad esineda kas protsendina mereveost või fikseeritud summana per TEU. Spetsiaalkonteinerite puhul esineb veel teisi lisatasusid. Näiteks tuleb maksta lisatasu, kui kaup ületab Open Top konteineris konteineri standardmõõte.
Kliendile väljastatakse arve ka juhul, kui ta laadib kauba konteinerisse ja ei soovi seda kohe sihtkohta saata, vaid konteiner jääb sadamas ootama kliendi korraldust.
Sama kehtib ka juhul, kui klient ei soovi saabunud importkaupa kohe konteinerist välja laadida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele