• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,82%45 672,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,82%45 672,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 22.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millest koosneb laevafirmade arve?

Laevaagendi esitatud arvelt võib lisaks tavalistele arveridadele leida ka lisatasusid, mis sõltuvad laevaliini tingimustest ja kehtestatakse tavaliselt teatud sadamate, perioodide või konteineriliikide kohta.
WS ? lisatasu sadamates talveperioodil, kui laevafirmad hakkavad maksma sadamatele jäälõhkuja kasutamise eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

IMO surcharge või Hazardous cargo surcharge ? ohtliku kauba vedamise lisatasu.
WR ? harva kasutatav lisatasu poliitiliselt ebastabiilsetesse piirkondadesse kauba vedamisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hi-Cube additional või Hi-Cube fee ? lisatasu standardsest kõrgema konteineri kasutamisel.
Heavyweight additional ? lisatasu eriti raske kauba veol
Congestion surcharge ? esineb peamiselt Aafrika ja Lõuna-Ameerika sadamates, kus mõnel perioodil ei suuda sadamad laevu küllalt kiiresti teenindada ja laevafirmadel tekivad lisakulud laevade pika reidil ootamisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõik lisatasud võivad esineda kas protsendina mereveost või fikseeritud summana per TEU. Spetsiaalkonteinerite puhul esineb veel teisi lisatasusid. Näiteks tuleb maksta lisatasu, kui kaup ületab Open Top konteineris konteineri standardmõõte.
Kliendile väljastatakse arve ka juhul, kui ta laadib kauba konteinerisse ja ei soovi seda kohe sihtkohta saata, vaid konteiner jääb sadamas ootama kliendi korraldust.
Sama kehtib ka juhul, kui klient ei soovi saabunud importkaupa kohe konteinerist välja laadida.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele