• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,72%6 069,47
  • DOW 300,37%44 468,43
  • Nasdaq 1,13%19 743,3
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,72%6 069,47
  • DOW 300,37%44 468,43
  • Nasdaq 1,13%19 743,3
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • 06.02.02, 11:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enamus kaubandusalastest rikkumistest toimub turul või kioskis

Konjunktuuriinstituudi läbi viidud küsitletute hinnangul on ligi 90% kaubandusalastest rikkumistest toimunud kas turul, kioskites või väiksemates poodides, teatab tarbijakaitseamet.
Kauplusekettides ning kaubamajades on rikkumiste arv oluliselt väiksem.
Teenindussfääris oli enim tarbijate õiguste rikkumisi seoses kommunaalteenustega (14%), probleemseks peeti ka telefoni- ning toitlustusteenuseid. Rohkem kui pooled tarbijaõiguste rikkumised lahendati või püüti lahendada ostja ning müüja/teenindaja vahel suulisel teel.
Tarbijakaitsealast informatsiooni saadakse eelkõige televisiooni vahendusel (78% vastanutest), päevalehtedest ja raadiost saavad vajalikku informatsiooni 70% vastanutest, ajakirjadest ja Internetist saavad teavet vastavalt 39% ja 18%. Suurenenud on aga tarbijakaitseameti poolt väljaantud infomaterjalide kasutajate arv.
Ligi kolmveerand küsitletutest kinnitas, et müüjate poolt kaupadele lisatud eestikeelsed juhendid ja õpetused on ebatäpsed. 72% inimestest leidis, et tarbijate õigustega kaubandus- ning teenindussfääris ei arvestata.
Huvi tarbijakaitsealase informatsiooni järele on suur. Huvitatud ollakse eelkõige kaupade müügieelsest ja -järgsest teabest ning tarbijaõiguste alasest üldinfost. Positiivse küljena tõi uuring välja asjaolu, et suurenenud on inimeste arv, kes orienteeruvad paremini kaupade ja teenuste turul, ühtlasi on tarbijad muutunud ka kriitilisemaks ja nõudlikumaks. Viiendiku võrra on kasvanud ka nende inimeste arv, kes on rahul tarbijakaitseameti tööga.
Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt on läbi viidud töös uuriti, millistes valdkondades on tarbijate õiguste rikkumine kõige sagedasem ning kuidas tarbijad on oma õiguste kaitsmisel käitunud. Samuti olid vaatluse all tarbijate eelistused tarbijakaitsealaste infokanalite osas ning vaadeldi ka inimeste tarbijakaitselase teadlikkuse tõstmise võimalusi.
Analoogseid uuringuid on tarbijakaitseamet tellinud neljal varasemal aastal. Uuringu eesmärgiks on kindlaks teha põhilised arengusuunad ning välja selgitada inimeste tarbijakaitsealased teadmised.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele