• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kui palju maksab märk

Kui töö tellijaks on Tallinna linnapea Edgar Savisaar ja teostajaks Linnar Priimägi, siis kulub pealinna märgile ehk brändile 150 000 krooni. See loomulikult esialgne summa. Kui haare on laiem ja kavand kannab nime ?Eesti tuntuks!?, räägitakse juba 40 miljonist kroonist. 10,488 miljonile eelarvekroonile on ?Eesti tuntuks!? juhi Evelin Int-Lamboti selgitusel soov 27,5 miljonit lisa saada. Ikka selleks, et Eestit välisriikides paremini tutvustada.
Riikliku mainekujunduskavandi esimene 1,5 miljonit kulus, et teada saada, mis niigi kõigile teada: Eestit suuresti ei tunta. Kui ETV kommentaator Indrek Treufeldt AK stuudios muiates märkis, et uuringu tulemus oli niigi ette arvata, väitis Int-Lambot, et nüüd on sellel teadmisel kinnitus taga. Kinnitajaks oli vaid 75 küsitletut viiest eri riigist.
Teisipäeva õhtul, kui kogu Eesti möirgas, nuttis ja pidas pöialt meie medalilootustele Andrus Veerpalule ja Jaak Maele, oleks ülekande järel olnud kohatu näidatud reklaamklippi ?Kas sa Eestit tead??. Kogu maailm nägi meeste 15 kilomeetri klassikadistantsile sinimustvalgete trikolooridega kaasa lehvitavaid eestlasi. Ja pärast arvukatest telekanalitest sõidu esikolmikut koos nimede ja riigitähistega: kahe Eesti lipu vahel üksik Norra ristikangas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kes veel ei teadnud lühendi EST tähendust ja polnud kuulnud Eesti-nimelisest suusariigist, tegid endale pärast toda sõitu asja kindlasti selgeks. Sinimustvalge ja võimeka suusariigina, kinnistus Eesti sadade miljonite spordihuviliste ja televaatajate mälupilti.
Sõidu järel võetud otseintervjuus rõhutas telekommentaator: Järvamaalt Albu vallast pärit Jaak Mae! Mae seost Albuga on aidanud elus hoida sealne vallavalitsus. Sest Albu pargivõistlus Jaak Mae karikale ei tekkinud sugugi iseenesest. Nii on Albu ilma kümneid miljoneid kroone kulutamata ja erakonnakaaslasi tööle palkamata suutnud leida oma märgi, mida teab ja tunneb kogu maailm.
Autor: Kaarel Aluoja

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele