• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.05.02, 12:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn ostab 45 mln krooniga 10 trollibussi

Tallinnas hakkab sõitma kümme uut trollibussi, mille kogumaksumuseks on ligi 45 miljonit krooni.
Riigihanke konkursi võitis Ungari firma Ganz Transelektro Traction Electrics
Ltd, pakkudes ühe trollibussi hinnaks ligi 4,5 miljonit krooni. Uute trollide kasutusiga on kuni 20 aastat.
Homme allkirjastavad Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise (TTTK), AS Hansaliising ning Ungari firma Ganz Transelektro Traction Electrics Ltd esindajad linnavalitsuses lepingu, mille tulemusel hakkab pealinna teedel sõitma 10 uhiuut

Artikkel jätkub pärast reklaami

trollibussi. Võrreldes seniste trollidega, on uued sõidukid oluliselt mugavamad, keskkonnasõbralikumad ja nende hoolduskulud on väiksemad.
Ungaris toodetud trollibussid on täismadalapõhjalised - lisaks on veel nn 'põlvitamise' võimalus ning teisaldatav platvormi ratastooliga sisenemiseks. Madalapõhjaline kerekonstruktsioon loob eeldused sõitjate mugavaks ning kiireks sisenemiseks ja väljumiseks, mis omakorda kiirendab ühistranspordi liikumist.
TTTK juhatuse esimehe Peeter Maspanovi sõnul on uued trollid energiasäästlikumad ning samuti on vaja vähem tööjõudu nende hooldamiseks ja korrashoiuks.
'Trollide veoajamid on kontaktivabad ja varustatud mikroprotsessori juhtimisega. Pidurdamisel vabanevast inertsijõust toodab troll elektrit ning tagastab selle kontaktvõrku. Võrreldes praeguste sõidukitega on uute trollide elektrienergiakulu seega kuni 40% väiksem,' lausus Maspanov.
'Kõik uued trollid, mis ostame, lähevad vanade väljavahetamiseks. See omakorda aitab vähendada trollide remondikulusid,' ütles Maspanov.
Ganz Solaris Trollino 12 nime kandvate trollibusside pikkus on 12 meetrit, registrimass 18 tonni ja maksimaalne kiirus 65 km/h. Koos juhiga on trollis
29 istekohta ning 73 seisukohta. Trollibussi kerekonstruktsioonid on valmistatud roostevabast terasest ja neile kehtib 15 aastane garantii.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele