• OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • 06.05.02, 12:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn ostab 45 mln krooniga 10 trollibussi

Tallinnas hakkab sõitma kümme uut trollibussi, mille kogumaksumuseks on ligi 45 miljonit krooni.
Riigihanke konkursi võitis Ungari firma Ganz Transelektro Traction Electrics
Ltd, pakkudes ühe trollibussi hinnaks ligi 4,5 miljonit krooni. Uute trollide kasutusiga on kuni 20 aastat.
Homme allkirjastavad Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise (TTTK), AS Hansaliising ning Ungari firma Ganz Transelektro Traction Electrics Ltd esindajad linnavalitsuses lepingu, mille tulemusel hakkab pealinna teedel sõitma 10 uhiuut

Artikkel jätkub pärast reklaami

trollibussi. Võrreldes seniste trollidega, on uued sõidukid oluliselt mugavamad, keskkonnasõbralikumad ja nende hoolduskulud on väiksemad.
Ungaris toodetud trollibussid on täismadalapõhjalised - lisaks on veel nn 'põlvitamise' võimalus ning teisaldatav platvormi ratastooliga sisenemiseks. Madalapõhjaline kerekonstruktsioon loob eeldused sõitjate mugavaks ning kiireks sisenemiseks ja väljumiseks, mis omakorda kiirendab ühistranspordi liikumist.
TTTK juhatuse esimehe Peeter Maspanovi sõnul on uued trollid energiasäästlikumad ning samuti on vaja vähem tööjõudu nende hooldamiseks ja korrashoiuks.
'Trollide veoajamid on kontaktivabad ja varustatud mikroprotsessori juhtimisega. Pidurdamisel vabanevast inertsijõust toodab troll elektrit ning tagastab selle kontaktvõrku. Võrreldes praeguste sõidukitega on uute trollide elektrienergiakulu seega kuni 40% väiksem,' lausus Maspanov.
'Kõik uued trollid, mis ostame, lähevad vanade väljavahetamiseks. See omakorda aitab vähendada trollide remondikulusid,' ütles Maspanov.
Ganz Solaris Trollino 12 nime kandvate trollibusside pikkus on 12 meetrit, registrimass 18 tonni ja maksimaalne kiirus 65 km/h. Koos juhiga on trollis
29 istekohta ning 73 seisukohta. Trollibussi kerekonstruktsioonid on valmistatud roostevabast terasest ja neile kehtib 15 aastane garantii.

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele