Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    M-turundus muutub igapäevaseks

    Mobiilne asjaajamine pole enam mingi ime ? m-maksed on jõudnud trammigi. On ülim aeg, et ka turunduses tehtaks ruumi mobiilsele kommunikatsioonile. Praeguse tehnoloogia juures on kõige paindlikum mobiilse tarbijakommunikatsiooni viis SMS.
    Kui internet ja selle kasutatavuse statistika on juba täiesti arvestatav osa tarbijakommunikatsioonist, siis mobiilne turundus on alles lapsekingades.
    Turunduses on mobiiltelefonil veel arenguruumi, sest SMSi saab peale lihtlabase reklaami kasutada turunduskommunikatsiooni vahendina veel väga mitut moodi ja erinevatel eesmärkidel ? ühe- või kahesuunaliseks kommunikatsiooniks, samuti turundusuuringuks.
    Mobiiltelefoni eelis on kiirus ja kompaktsus ning see, et sihtrühmaga saab kontakteeruda sõltumata ajast ja kohast. Samuti on SMSile reageerimise aeg tavaliselt lühike.
    M-turunduse sihtrühmaks on kõik, kellel mobiiltelefonid, eriti aga 13?25aastased, keda on klassikaliste kommunikatsioonikanalite vahendusel nende mobiilsuse tõttu raskem tabada. Kuna suur osa noorte igapäevasest suhtlusest toimub SMSi teel, on tõenäoline, et nad ka SMSi teel saabuvat reklaami pahaks ei pane.
    Siiski tuleb selle vanuserühma poolehoiuks teha midagi enamat kui saata paar lauset teksti nende telefoni: pakkuda dialoogi- või interaktsioonivõimalust. Sellist situatsiooni on kõige lihtsam saavutada mitmekanalilise ja -astmelise reklaamiga, mis tähendaks näiteks tele- või trükireklaami üleskutsega osaleda SMSi teel loosimises või ennustamises, ehk m- ja klassikaliste kanalite mis tahes kombinatsiooni.
    Näiteks ?mängi ja võida? äratab tähelepanu ning nõuab vastust nii SMSis kui klassikalises meedias. See aga eeldab interaktsiooni ja tähendab seda, mida m-turunduskampaaniat plaanival ettevõttel kõige rohkem vaja ? huviliste telefoninumbreid ja ühtlasi nõusolekut saada SMSi teel kommertsteateid.
    M-turunduse eesmärk võib olla uute klientide leidmine, kliendirahulolu või tuntuse suurendamine, imagokujun-dus, edukam müük, lisandväärtus või turundusuuring.
    Nii süütu kui m-turundus ka ei tundu, ei tohi unustada, et taskutelefon kuulub inimeste privaatsfääri ning selle kuritarvitamine tasub valusasti kätte. Selle tulemusena võib m-turunduse efekt olla soovitule vastupidine ning imagole kahjulik.
    Praegu on m-turunduse osa meid ümbritsevas reklaamivirvarris ja ka turunduseelarvetes tagasihoidlik, kui mitte olematu. Prognooside kohaselt muutub m-turundus peagi niisama loomulikuks igapäevaelu kaaslaseks nagu internetireklaamgi.
    M-turunduse tulevik kuulub tõenäoliselt kirevatele SMSidele ja asukohapõhistele pakkumistele. Kindlasti on arenguruumi ka WAP-teenustel, mis on hetkel kallid ja interneti arengust maas.
    Pole kaugel aeg, kui suurematelt firmadelt hakkame saama SMSi teel reklaamvideoid, väiksematelt värvilisi pilte; olenevalt asukohast kubiseb telefon näiteks pitsareklaamidest, ümber nurga asuvate kingseppade aadressidest või teadetest soodsa õlletoobi kohta. Lisaks sisaldab arvamus- ja elamusküsitlusi äsja nähtu-kuuldu kohta.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.