• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.09.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kontaktiloomise pikk protsess

Tehingute mittesaavutamisel pole tihti põhjuseks kehv pakkumine, vaid kontaktiloomises tehtud vead.
Müük äriturul on protsess, mille juhtimisel tuleb eristada kindlalt müük ja kontaktide kogumine ning neid ka vastavalt mõõta. Lisaks sellele on äriturul kontaktide loomine tihti pikk ja mitmesammuline tegevus, kus igal sammul on oma roll.
Tehes ettevõttele pakkumise, ei vii see tihti sihile. Põhjus ei pruugi olla mitte pakkumise nõrkuses, vaid eelmiste kontaktiloomise sammude puudulikus teostuses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks on raske koguda kontakte otsepostitusega, mis kutsub uusi kliente ostma mitmekümnetuhandelist kliendihaldusprogrammi. Selle asemel on oluline kutsuda uusi kliente pigem programmi tutvustavale üritusele, kokku leppida ühine lõuna, vaadata koos demot või muud sellist. Eesmärk on ju anda informatsiooni sellistes ühikutes ja tempoga, mis aitab võimalikul kliendil ise otsuseni jõuda.
On valdkondi, kus enne müügitehinguni jõudmist tuleb läbida kümme-viisteist erinevat sammu, jättes mõne sammu vahele, kahaneb tehingu sooritamise võimalus märgatavalt. Oluline on, et iga ettevõte töötab oma kontaktiloomise protsessi jaoks välja vajalikud sammud ning järgib neid täpselt.
Tähelepanu tuleb pöörata järgnevale:
Igale sammule seatakse oma eesmärk ning mõõdetakse selle tulemuslikkust.
Kontaktiloomise protsessi alguses on oluline kommunikatsioonikulude kokkuhoid. Mida enam protsessi lõpu poole, seda kallimaid vahendeid on mõttekas kasutada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Äriturul on aeg üks suuremaid väärtusi. Mida rohkem aega soovid kontaktiloomise protsessis saada, seda enam pead ka vastu pakkuma.
Üksikute kampaaniate asemel tuleks tegeleda kontaktide kogumisega pidevalt, et suurendada müüjate töö efektiivsust.
Otsuseid ei võta vastu mitte ettevõtted, vaid inimesed. Seega ära unusta pakkumisele lisamast seda, mis inimesele isiklikult oluline on.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele