Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mitsubishi Lancer on tagasi

    Mitsubishi pole juba ammu ühtegi uut sõiduautot turule toonud ja seega on uue Lanceri saabumine sündmus omaette. Väliselt võib uut Lancerit pidada küll pigem Carisma facelift?iks, kui aga autosse istuda, torkab kohe silma sarnasus hiljuti müügile jõudnud Outlanderi linna-maasturiga. Täiesti enneolematu on universaalkerega auto tagaosa ja just universaalkerega versioon ongi Lanceri sportlikem mudel. Kui sedaankerega auto on saadaval vaid 1,6-liitrise mootoriga, siis Lancer EVO 2-liitrisel jõuallikal baseeruvat 135hobujõulist mootorit (mis on tuttav ka Outlanderilt) paigaldatakse vaid universaalile.
    Proovisõiduks olnud Lancer 2,0 Sport STW on auto, mille kohta on raske midagi halba öelda. Tõsi, mõned puudused küll on. Näiteks käigukangi liikumisteekond ühest asendist teise on harjumatult pikk ja sidur võtab nii põhjast, et kui kiirendamisel aega võtta, siis on siduri ja käigu sisselülitamise hetke üsna raske kokku viia. Ehk teisisõnu, kui vahetada käike võimalikult kiiresti, kipub ikka olema nii, et käiguvahetamise hetkel ei ole jalg veel kas vastu põrandat jõudnud või on juba üles tagasi liikumas ja kostub vaid üks ragin. Hetk, mil sidur on korralikult lahutatud, on imelühike ja sellega käigu sisselülitamist ühitada on kiirendamisel kunst omaette.
    Kuid see on sisuliselt ka ainus miinus, mis tavalise sõidustiili juures, kui aega laialt käes, on puhtalt harjumise asi. Seevastu auto vedrustus, jäikus, roolitunnetus ja teelpüsivus on väärt ülivõrdeid. Ka kitsal ja lainelisel asfaldil ei pane tähelegi, kui kiirus on kasvanud märkamatult 160 km-ni/h. Ehkki rooli ei ole võimalik sisse-välja liigutada, on tema kaugus pedaalist piisavalt suur, et ka pikemat kasvu inimene tunneks end roolis mugavalt. Ka praktilisuse üle ei saa kurta, sest mida muud üks universaalkerega auto olla saabki kui läbi ja lõhki praktiline.
    Kokkuvõttes on uus Lancer meeldivalt lihtne ja meeldivalt heade sõiduomadustega sõiduk, mille hind on igati vastuvõetav. Ei saa öelda, et ta oleks odav, kuid kaugeltki ei saa teda ka kalliks pidada. Sedaankerega versiooni alghind 219 000 krooni on väike-keskklassi auto kohta üsna korralik summa, kui aga tõele näkku vaadata ja varustuse loetelus näpuga järge vedada (ABS, konditsioneer, külgmised turvapadjad ja -kardinad, elektriaknad jne), siis on autot selle raha eest küll ja enamgi veel. Kui mis tahes Lanceri konkurendile sama lisavarustus peale laduda, kasvab hind vähemalt sama kõrgele, pigem veelgi enam.
    Sisuliselt ei ole peale raadio sellele autole midagi lisada (integreeritud raadio puudumisest on selle auto puhul küll tuline kahju).
    Universaalversioon maksab 10 000 krooni sedaanist rohkem, automaatkäigukast lisab veel hinda ligi paarikümne tuhande krooni jagu. Kaheliitrise universaalkerega sportversiooni baashinnaks on 262 000 krooni ja see on ka lagi.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.