Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mitsubishi Lancer on tagasi
Mitsubishi pole juba ammu ühtegi uut sõiduautot turule toonud ja seega on uue Lanceri saabumine sündmus omaette. Väliselt võib uut Lancerit pidada küll pigem Carisma facelift?iks, kui aga autosse istuda, torkab kohe silma sarnasus hiljuti müügile jõudnud Outlanderi linna-maasturiga. Täiesti enneolematu on universaalkerega auto tagaosa ja just universaalkerega versioon ongi Lanceri sportlikem mudel. Kui sedaankerega auto on saadaval vaid 1,6-liitrise mootoriga, siis Lancer EVO 2-liitrisel jõuallikal baseeruvat 135hobujõulist mootorit (mis on tuttav ka Outlanderilt) paigaldatakse vaid universaalile.
Proovisõiduks olnud Lancer 2,0 Sport STW on auto, mille kohta on raske midagi halba öelda. Tõsi, mõned puudused küll on. Näiteks käigukangi liikumisteekond ühest asendist teise on harjumatult pikk ja sidur võtab nii põhjast, et kui kiirendamisel aega võtta, siis on siduri ja käigu sisselülitamise hetke üsna raske kokku viia. Ehk teisisõnu, kui vahetada käike võimalikult kiiresti, kipub ikka olema nii, et käiguvahetamise hetkel ei ole jalg veel kas vastu põrandat jõudnud või on juba üles tagasi liikumas ja kostub vaid üks ragin. Hetk, mil sidur on korralikult lahutatud, on imelühike ja sellega käigu sisselülitamist ühitada on kiirendamisel kunst omaette.
Kuid see on sisuliselt ka ainus miinus, mis tavalise sõidustiili juures, kui aega laialt käes, on puhtalt harjumise asi. Seevastu auto vedrustus, jäikus, roolitunnetus ja teelpüsivus on väärt ülivõrdeid. Ka kitsal ja lainelisel asfaldil ei pane tähelegi, kui kiirus on kasvanud märkamatult 160 km-ni/h. Ehkki rooli ei ole võimalik sisse-välja liigutada, on tema kaugus pedaalist piisavalt suur, et ka pikemat kasvu inimene tunneks end roolis mugavalt. Ka praktilisuse üle ei saa kurta, sest mida muud üks universaalkerega auto olla saabki kui läbi ja lõhki praktiline.
Kokkuvõttes on uus Lancer meeldivalt lihtne ja meeldivalt heade sõiduomadustega sõiduk, mille hind on igati vastuvõetav. Ei saa öelda, et ta oleks odav, kuid kaugeltki ei saa teda ka kalliks pidada. Sedaankerega versiooni alghind 219 000 krooni on väike-keskklassi auto kohta üsna korralik summa, kui aga tõele näkku vaadata ja varustuse loetelus näpuga järge vedada (ABS, konditsioneer, külgmised turvapadjad ja -kardinad, elektriaknad jne), siis on autot selle raha eest küll ja enamgi veel. Kui mis tahes Lanceri konkurendile sama lisavarustus peale laduda, kasvab hind vähemalt sama kõrgele, pigem veelgi enam.
Sisuliselt ei ole peale raadio sellele autole midagi lisada (integreeritud raadio puudumisest on selle auto puhul küll tuline kahju).
Universaalversioon maksab 10 000 krooni sedaanist rohkem, automaatkäigukast lisab veel hinda ligi paarikümne tuhande krooni jagu. Kaheliitrise universaalkerega sportversiooni baashinnaks on 262 000 krooni ja see on ka lagi.