Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Homoseksuaalid on margitoote tootjatele atraktiivne sihtgrupp

    Uuringus küsitleti homodest ja lesbidest koosneva paneeli gayVote meesliikmeid nende toote-eelistuste ja margiimidži kohta. Võuseks kürepresentatiivselt valimilt samateemalisi küi. Põine avastus: huvi kõätuslike toodete ja bräide vastu oli homoseksuaalsete tarbijate hulgas tunduvalt kõm kui vastaval võusgrupil heteroseksuaalide seas.
    Näiteks selgus, et huvi parfümeeria, moedisaini, väärtmööbli ja gurmaantoidu vastu oli homoseksuaalide hulgas üle keskmise ning kultuur ja poliitiline elu nende elus märksa tähtsamal kohal kui heterodel.
    Arvestades eelneva ja tõsiasjaga, et homoseksuaalsetel meestel on enamasti kõrgem haridus, samas ka kõrgem margiteadlikkus- ja tundlikkus ning ostujõud, järeldubki, et geid on margitoodete tootjatele atraktiivne sihtrühm.
    Et homoseksuaalsete klientide hulgas reklaamiga mõju avaldada, tuleb kasutada motiive, mis on rikastatud varjatud sümboolikaga. Sellise järelduseni jõudis Saksa turu-uuringute instituut Innofact selle aasta novembri ühes uuringus, mille nimi oli ?Coming out ? kas homod on tõepoolest teistsugused??
    Selge on see, et reklaamile, milles on kujutatud kaht meest, kes on teineteisele ?kahtlaselt? lähedal, tekib reaktsioone seinast seina. Reaktsioonide erinevust uuriti 1000 hetero- ja homoseksuaalse mehe peal. Küsitlus viidi läbi eelmainitud turu-uuringupaneeli gayVote liikmetega, mis hõlmab ligi 3500 homoseksuaalset tarbijat.
    Uuring näitas, et kui selline reklaam heteroseksuaalseid mehi pigem ärritab, siis homoseksuaalide jaoks on see pilgupüüdjaks. Üks võimalus adresseerida reklaam mõlemale meessoost tarbijagrupile, on reklaami homoseksuaalsele sisule vaid ümber nurga viidata, sest väikeseid vihjeid heteroseksuaalid ei märka ega interpreteeri. Seega ei kohku heteroseksuaalne mees peidetud sümboolika ees, kuid homoseksuaalid tabavad vihje ära ja tunnevad, et reklaam on suunatud ka neile. Homoseksuaalsuse temaatika liiga ilmselge kujutamine ning stereotüüpidest ja kli?eedest pungil kommunikatsioonilahendus mõjub seevastu mõlema meesgrupi hulgas negatiivselt.
    Uuringu tulemusena selgus, et mitmes valdkonnas erinevad homoseksuaalsed mehed heterodest palju vähem, kui eeldatakse. Tõsi küll, mõnes valdkonnas on huvide ja suhtumiste erinevused üüratud. Näiteks võib tuua homoseksuaalsete meeste huvi moe, keha-, naha- ja juuksehooldustoodete ning reisimise vastu, samas ei pööra nad rohkem tähelepanu sportlikkusele kui heterod.
    Tehnika ja autode vastu ei tunne geid erinevalt teisest meesgrupist tavaliselt mingit huvi. Meedia kasutusintensiivsuses ei ole märgata silmatorkavaid erinevusi, küll aga on suuri lahknevusi meediaproduktide eelistatavas sisus. Uuringu tulemused näitavad, et homoseksuaalsed mehed vaatavad telekast pigem naiste- ja pereseriaale, kuid väldivad action- ja sõjafilme ning sprodisaateid.
    Kuna homoseksuaalsus pole tabuteemade hulgast just ammu välja jäetud, siis on homoseksuaalid üks üsna läbiuurimata sihtrühm. Teadagi käib turul võitlus iga kliendi eest ja neile aitab lähemale jõuda täpsem info nende vajaduste ja mõtteviisi kohta.
    Kirjeldatud eksklusiivse uuringu tulemuste interpretatsiooni müüakse Saksamaal tervelt 499 euro eest.
    Allikad:
    - Otseturunduse uudiskiri ?Direktmarketing-Newsletter? Nr.44, 02.12.2003- www.innofact.de
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehituspood Viimsis paneb uksed kinni: "Ootame tormiseid aegu“
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Eksperdid: Eesti pensionisüsteem toetub liiga raskelt esimesele sambale
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Autoaktsiad: GM rõõmustas investoreid, Tesla kurvastas
USA börsidel noteeritud autofirmade kolmanda kvartali müügitulemused paranesid nii General Motorsil kui ka Teslal, kuid viimase aktsia läks uudise peale langusse.
USA börsidel noteeritud autofirmade kolmanda kvartali müügitulemused paranesid nii General Motorsil kui ka Teslal, kuid viimase aktsia läks uudise peale langusse.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
LinkedIni ekspert juhtidele: tehke rohkem kisa ja kära, hoiate raha kokku
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Elektri universaalteenuse hinnaarengu määrab saastekvoodi turg
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.

Olulisemad lood

Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.