Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Homoseksuaalid on margitoote tootjatele atraktiivne sihtgrupp

    Uuringus küsitleti homodest ja lesbidest koosneva paneeli gayVote meesliikmeid nende toote-eelistuste ja margiimidži kohta. Võuseks kürepresentatiivselt valimilt samateemalisi küi. Põine avastus: huvi kõätuslike toodete ja bräide vastu oli homoseksuaalsete tarbijate hulgas tunduvalt kõm kui vastaval võusgrupil heteroseksuaalide seas.
    Näiteks selgus, et huvi parfümeeria, moedisaini, väärtmööbli ja gurmaantoidu vastu oli homoseksuaalide hulgas üle keskmise ning kultuur ja poliitiline elu nende elus märksa tähtsamal kohal kui heterodel.
    Arvestades eelneva ja tõsiasjaga, et homoseksuaalsetel meestel on enamasti kõrgem haridus, samas ka kõrgem margiteadlikkus- ja tundlikkus ning ostujõud, järeldubki, et geid on margitoodete tootjatele atraktiivne sihtrühm.
    Et homoseksuaalsete klientide hulgas reklaamiga mõju avaldada, tuleb kasutada motiive, mis on rikastatud varjatud sümboolikaga. Sellise järelduseni jõudis Saksa turu-uuringute instituut Innofact selle aasta novembri ühes uuringus, mille nimi oli ?Coming out ? kas homod on tõepoolest teistsugused??
    Selge on see, et reklaamile, milles on kujutatud kaht meest, kes on teineteisele ?kahtlaselt? lähedal, tekib reaktsioone seinast seina. Reaktsioonide erinevust uuriti 1000 hetero- ja homoseksuaalse mehe peal. Küsitlus viidi läbi eelmainitud turu-uuringupaneeli gayVote liikmetega, mis hõlmab ligi 3500 homoseksuaalset tarbijat.
    Uuring näitas, et kui selline reklaam heteroseksuaalseid mehi pigem ärritab, siis homoseksuaalide jaoks on see pilgupüüdjaks. Üks võimalus adresseerida reklaam mõlemale meessoost tarbijagrupile, on reklaami homoseksuaalsele sisule vaid ümber nurga viidata, sest väikeseid vihjeid heteroseksuaalid ei märka ega interpreteeri. Seega ei kohku heteroseksuaalne mees peidetud sümboolika ees, kuid homoseksuaalid tabavad vihje ära ja tunnevad, et reklaam on suunatud ka neile. Homoseksuaalsuse temaatika liiga ilmselge kujutamine ning stereotüüpidest ja kli?eedest pungil kommunikatsioonilahendus mõjub seevastu mõlema meesgrupi hulgas negatiivselt.
    Uuringu tulemusena selgus, et mitmes valdkonnas erinevad homoseksuaalsed mehed heterodest palju vähem, kui eeldatakse. Tõsi küll, mõnes valdkonnas on huvide ja suhtumiste erinevused üüratud. Näiteks võib tuua homoseksuaalsete meeste huvi moe, keha-, naha- ja juuksehooldustoodete ning reisimise vastu, samas ei pööra nad rohkem tähelepanu sportlikkusele kui heterod.
    Tehnika ja autode vastu ei tunne geid erinevalt teisest meesgrupist tavaliselt mingit huvi. Meedia kasutusintensiivsuses ei ole märgata silmatorkavaid erinevusi, küll aga on suuri lahknevusi meediaproduktide eelistatavas sisus. Uuringu tulemused näitavad, et homoseksuaalsed mehed vaatavad telekast pigem naiste- ja pereseriaale, kuid väldivad action- ja sõjafilme ning sprodisaateid.
    Kuna homoseksuaalsus pole tabuteemade hulgast just ammu välja jäetud, siis on homoseksuaalid üks üsna läbiuurimata sihtrühm. Teadagi käib turul võitlus iga kliendi eest ja neile aitab lähemale jõuda täpsem info nende vajaduste ja mõtteviisi kohta.
    Kirjeldatud eksklusiivse uuringu tulemuste interpretatsiooni müüakse Saksamaal tervelt 499 euro eest.
    Allikad:
    - Otseturunduse uudiskiri ?Direktmarketing-Newsletter? Nr.44, 02.12.2003- www.innofact.de
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.