Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami internetis piirab vaid kauba pakkumise oskus

    Oma ettevõtte või toote turundamine internetis annab ettevõtjale vanemate meediakanalitega võrreldes märksa suuremaid võimalusi.
    Võiks öelda, et ettevõtte kodulehekülg on ainuke kanal, kus ettevõtjal on võimalik potentsiaalse kliendi tähelepanu täielikult haarata ning näidata end kõige paremast küljest, lubades seejuures kliendil ise ettevõtte leheküljega suhelda.
    Kodulehe külastaja pole pelgalt vaatleja ? tal on võimalik reklaami vastuvõtmist mõjutada.
    Kahjuks ei pööra paljud ettevõtjad internetiturundusele erilist tähelepanu, kuigi see võiks nende ettevõtte edukust märgatavalt parandada ning seejuures aidata ka raha kokku hoida. Selle asemel suunatakse suur osa energiast ja rahalistest vahenditest trükireklaami, kus püütakse kliendi tähelepanu leida kas atraktiivsete piltide või väikeste numbritega, mis näitavad hindu.
    Traditsiooniline reklaam, mille alla võib paigutada trüki-, tele- ning raadioreklaamid, erineb aga heast internetiturundusest ühe olulise seiga poolest ? argumenteerida on seal märksa raskem. Trükireklaamis on piiravaks faktoriks reklaamipinna suurus, teles ning raadios ostetud aeg, mille jooksul reklaamija saab oma sõnumit edastada. Internetis on piirajaks sisuliselt vaid oskus kaupa või teenust esitleda.
    Hästi läbimõeldud koduleht sisaldab mitmekesist informatsiooni ettevõtte pakutavate toodete ning teenuste kohta. Samuti ka hästi välja toodud e-posti aadressi või telefoninumbrit, mis võimaldab kohe esitada täpsemaid küsimusi. Traditsioonilistes meediakanalites esitatud reklaam peab aga üldjuhul edasi andma kogu info, see tähendab: müüma end ise. Mida rohkem on aga turul sarnaste toodete või teenuste pakkujaid, seda olulisem on välja tuua ettevõtte kontaktandmed, et klient saaks tekkinud küsimustele kindlasti vastused just teilt.
    Vale on arvata, et meeldejääv ning kaunis veebileht on kallis ning väikesele ettevõtjale kättesaamatu. Tõsi, disainilt tippklassi kuuluvad leheküljed on tõesti kallid. Samas on disain vaid toote-teenuse pakendiks ning olulisemaks võib pidada pakendi sisu, milleks võib olla toode ise või siis lehekülje praktiline väärtus. Selle nimel peab töötama aga ettevõte ise, mitte enam lehekülje kujundaja.
    Just seetõttu jääb vastloodud koduleht pahatihti seisma ning kunagi värske olnud info aegub kiiresti. Selle tulemusena viiakse eneselegi märkamatult potentsiaalne klient eksiteele ning tegelikkuses kahjustab see firma mainet. Vananenud tooteinfo ning hinnad firma ametlikul kodulehel saadavad firmast välja negatiivse signaali.
    Ettevõttel tuleb kindlasti leida inimene, kelle töökohustuste kuulub ka veebilehe eest hoolitsemine. Olenevalt firma tegevusalast ning tema pakutavatest toodetest-teenustest võib kodulehega tegelemine võtta kogu päeva, samas võib olla tarvidus seda uuendada vaid paar korda kuus. Peaasi aga on see, et info oleks veebilehel värske.
    Uued teenused ja tooted peavad alati hästi näha olema, samuti võimalikud allahindlused. Paha ei teeks internetilehel ka uudiste rubriik. Samuti võiks veebileht sisaldada informatsiooni ettevõtte muude tegevuste kohta, nagu näiteks sponseerimised. See aitab jätta ettevõttest head muljet ning töötab omamoodi reklaamina.
    Kui pakutavaid tooteid on võimalik müüa ka nii-öelda kotis ehk toote otsene katsumine ning proovimine enne ostu sooritamist pole vajalik, siis võiks kaaluda ka reaalajas müügi korraldamist. See võib olla lahendatud lihtsalt e-posti teel tellimuse edastamisega. Suurem reaalajas tooteid müüv kauplus, mis pakub päevast päeva erinevaid produkte, peab kasutama muidugi spetsiaalseid reaalajapoe programme.
    Kuid müümine internetis on märksa odavam kui müümine kesklinna kaupluses ? veebis saate hoida kokku rendipinnalt ning tihti ka personalilt. Millist müügiviisi kasutada, sõltub muidugi konkreetsest ettevõtjast.
    Loomulikult ei tohiks ettevõte kogu oma turundustegevust ainult internetti suunata, endiselt tuleb kasutada ka vanemaid reklaamikanaleid. Oluline on aga see, et kõik turunduslahendused räägiksid ühte keelt ning toetaksid teineteist.
    Kui ettevõttel on väga põhjalik internetilehekülg, siis kindlasti tuleks sellest märku anda ka teistes reklaamikanalites. Sellisel juhul võiks veebileht olla see kõige põhilisem infoallikas, kuhu kõik teised reklaamid püüaksid klienti suunata. Samas peaksid ka muudes kanalites ilmuvad reklaamid andma edasi piisavalt infot, et juba nendegi põhjal oleks võimalik otsuseid teha.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.