• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 18.08.04, 09:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLÕL: Kuu aja pärast võidakse avada Tartu?Pihkva laevaliin

Suure tõenäosusega avatakse Tartu ja Pihkva vaheline laevaliin kuu aja pärast.
«Selles suhtes on nüüd kõik korras,» sõnab SL Õhtulehele Pihkva oblasti välissuhete komitee aseesimees Vladimir Lopatin. «Meie föderaalset asjaajamist tundes võin öelda, et transpordiministeeriumi käskkiri piiripunkti avamise kohta saabub septembri keskel.»
Stra?enetsi piiripunkti avamine on olnud viimase ajani Tartu-Pihkva laevaühenduse taastamise põhitakistus. Eesti-poolne Praaga kontrollpunkt valmis juba mullu. Seitse aastat kestnud trall laevaühenduse taasloomise ümber, mis Eesti osalistel hinge täis ajas, saab peatselt ümber.
«Oleme seda asja ajanud 1997. aastast. Olen ausalt öeldes sellest venimisest nii tüdinenud, et otsustasin praegu aja maha võtta,» sõnab üks laevatee käivitamise eestvedajaist ärimees Rein Kilk.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Meil on igal aastal niisugune olukord, et kohe-kohe...» kurdab ka siseveeteede arendamise sihtasutuse juhataja Eero Mikenberg.
Pihkva oblastis laevateega tegelev Lopatin leiab must miljon põhjust, miks Venemaa ei saanud selle avamisel niisama kärmelt tegutseda kui Eesti. «Meil ei tohi püsti panna ajutisi kontrollpunkte - Vene seaduste järgi pole see võimalik. Teil aga võib niisugust asja teha, sest Eestis ehitab neid kontrollpunkte riik, meil kohalik administratsioon,» räägib ta.
Venimise üks põhjus olevat veel uusimad nõuded terrorismi ja narkokaubanduse vastases võitluses. «Stra?enetsis need uued seadmed paigaldatakse, aga minu teada Tartus niisuguseid pole,» ütleb Lopatin.
«No ma ei tea - kas on oodata, et bin Laden ostab Pihkva-Tartu pileti? Venemaal on võib-olla selle kohta andmeid,» naerab Eero Mikenberg niisuguse jutu peale. «Meie piiripunkt vastab nendele nõuetele, mida piirivalve esitas. Seal on näiteks koerajalutamiskohtki.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele