Suure tõenäosusega avatakse Tartu ja Pihkva vaheline laevaliin kuu aja pärast.
«Selles suhtes on nüüd kõik korras,» sõnab SL Õhtulehele Pihkva oblasti välissuhete komitee aseesimees Vladimir Lopatin. «Meie föderaalset asjaajamist tundes võin öelda, et transpordiministeeriumi käskkiri piiripunkti avamise kohta saabub septembri keskel.»
Stra?enetsi piiripunkti avamine on olnud viimase ajani Tartu-Pihkva laevaühenduse taastamise põhitakistus. Eesti-poolne Praaga kontrollpunkt valmis juba mullu. Seitse aastat kestnud trall laevaühenduse taasloomise ümber, mis Eesti osalistel hinge täis ajas, saab peatselt ümber.
«Oleme seda asja ajanud 1997. aastast. Olen ausalt öeldes sellest venimisest nii tüdinenud, et otsustasin praegu aja maha võtta,» sõnab üks laevatee käivitamise eestvedajaist ärimees Rein Kilk.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Meil on igal aastal niisugune olukord, et kohe-kohe...» kurdab ka siseveeteede arendamise sihtasutuse juhataja Eero Mikenberg.
Pihkva oblastis laevateega tegelev Lopatin leiab must miljon põhjust, miks Venemaa ei saanud selle avamisel niisama kärmelt tegutseda kui Eesti. «Meil ei tohi püsti panna ajutisi kontrollpunkte - Vene seaduste järgi pole see võimalik. Teil aga võib niisugust asja teha, sest Eestis ehitab neid kontrollpunkte riik, meil kohalik administratsioon,» räägib ta.
Venimise üks põhjus olevat veel uusimad nõuded terrorismi ja narkokaubanduse vastases võitluses. «Stra?enetsis need uued seadmed paigaldatakse, aga minu teada Tartus niisuguseid pole,» ütleb Lopatin.
«No ma ei tea - kas on oodata, et bin Laden ostab Pihkva-Tartu pileti? Venemaal on võib-olla selle kohta andmeid,» naerab Eero Mikenberg niisuguse jutu peale. «Meie piiripunkt vastab nendele nõuetele, mida piirivalve esitas. Seal on näiteks koerajalutamiskohtki.»