• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.10.04, 09:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Silja Line müüb Tallinna kruiise vaid rootslastele

Silja Line alustas Tallinki kõrval Stockholmi ja Tallinna vahel kruiisiliiklust, kuid esialgu saavad sinna pileteid osta vaid rootslased.
1400 reisijakohaga Silja Opera, mis veel suvel kurseeris Helsingi ja Peterburi vahel, tegi esimese Stockholmi-Tallinna reisi eelmisel reedel. Silja Line?i pressiesindaja Tomi Nylundi sõnul on lõviosa Tallinna tulevatest kruiisireisijatest rootslased ja seetõttu otsustatigi pileteid vaid neile müüa, kirjutas Postimees.
«Kahes sihtpunktis on kruiisilaevale raske pileteid müüa, sest see eeldab suurt arvu kajuteid, kuid Opera on väiksem laev,» rääkis Nylund.
Ainult rootslastele on müük suunatud ka seetõttu, et Operal autotekki ei ole ning nii see klassikalise liinilaevana sõita ei saa. See muudab omakorda mõttetuks ühe otsa reisijate pardalevõtu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinki investorsuhete juhi Marek Mägi sõnul on Silja otsus mõistetav, sest neilgi on umbes 80 protsenti Tallinna-Stockholmi liini reisijatest rootslased. Ainult kruiisireisijaid vaadates on rootslaste osakaal aga veelgi suurem. «Eestlane on veel hinnatundlik ning nii saab neid laeva suuresti sooduskampaaniate toel,» rääkis Mägi.
Tallink ning enne seda Stockholmi liinil sõitnud Estline on kahe linna vahelises laevaliikluses seni sisuliselt monopoolses seisus olnud. Silja Line?i tulek Tallinki firma kinnitusel siiski verest välja ei löö ning jätkuvalt kaalutakse veel ühe uue laeva ehitamist.
Kui uue laeva ehitamise kasuks otsustatakse, pannakse see Mägi sõnul tõenäoliselt samuti Stockholmi liinile, kus praegu sõidavad paralleelselt kaks omavahel võrreldamatut alust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele