• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 22.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Korea autod vallutavad Euroopa

Teisel kohal on küll Jaguar, kuid seejärel on taas kord korealasest Daewoo/Chevrolet? käes, neljas on Jaapani päritolu Mazda ja viies Koreast pärit Hyundai. Seega viie suurima tõusja seas leiame ühtekokku neli Aasia automarki, neist kolm Koreast.
Eestis ei ole Korea autode müük nii palju veel kasvanud. Üksnes Daewoo/Chevrolet on tõstnud oma müüki 74 autolt 102 autole, kuid nii Kia kui ka Hyundai müük on kokkuvõttes pisut isegi langenud. Kuid tendents Euroopas tervikuna on siiski ilmne ja Korea autode pealetungi eest pole pääsu meilgi. Kunagi tulid samal moel Euroopa turule jaapanlased ja mitte keegi ei võtnud neid esialgu tõsiselt. Kuid ometi.
Paari nädala eest lõppenud Pariisi autonäitus andis Euroopa autotootjatele veelgi rohkem mõtlemisainet. Näiteks seal esitletud Kia ideemudel Sport on kõigi eelduste kohaselt tulevane Kia Rio või vähemasti tema järeltulija, tulgu ta siis millise nime all tahes. Tõsiasi on aga see, et tema disain ja eeldatavalt ka tehniline tase on sootuks teisest puust, kui me seni oleme harjunud Korea autodes nägema. Või Chevrolet? kontseptsioonimaastur S3X, mis annab välimuselt silmad ette peaaegu isegi BMW luksusmaasturitele. Või uus Hyundai Sonata, mis mõneti on küll säilitanud Hyundaile omase disainijoone, kuid pigem sarnaneb ta juba tagant veidi Audi A6-le, eest natuke Honda Accordile. Rääkimata sellest, et Kia oli väljas ka oma kütuselemendil töötava hübriid-Sportage?iga, Euroopa autotootjad on selleski osas Aasia konkurentidest tubli sammu maha jäänud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui vaadata aga Euroopa Liidu liikmesriikide automüüki, on eurooplastel muretsemiseks veelgi rohkem põhjust. Uute sõiduautode müük on võrreldes eelmise aasta üheksa kuuga langenud ühtekokku seitsmes ELi riigis, nende seas suurima autoturuga Saksamaa ja Prantsusmaa.
Ainuüksi nende kahe riigi peale kokku on tänavu müüdud 79 000 uut sõiduautot vähem kui mullu samal ajal (võrdluseks: kõikides Balti riikides kokku on tänavu registreeritud ?vaid? 25 943 uut sõiduautot. Kuna Korea autode müük on kasvanud, saab langus olla eeskätt Euroopa omatoodangu arvel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele