Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Firmad ähvardavad külavahebussid seisma panna
Bussifirmade kinnitusel ähvardab mitmeid maaliinidel sõitvaid firmasid pankrot, sest suure kulude kasvu juures tõuseb riigi dotatsioon vaid kümnendiku.
Tänavu toetab riik maakonnasiseseid bussiliine 143,18 miljoni krooniga, tuleva aasta eelarve projekt näeb selleks aga ette 159,5 miljonit krooni, kirjutab Postimees.
«Aastaga on aga kütuse hind tõusnud kolmandiku ning selle osakaal meie kuludes ligineb 45 protsendile,» ütles Hiiumaa maaliine sõitva Tiit Liinide juhataja Enn Randmaa. «Kaua ilma toetuse suurendamiseta vastu ei pea.»
Ka Põlvamaa maaliine sõitva firma juht möönis tõsiseid majandusraskusi.
«Meil on ainuüksi kütuse eest pool miljonit võlgu,» ütles Põlva Reisijatevedude juht Endel Olli. «Seda, mille arvel miinust katta, ei ole enam kuskilt võtta ja ega kaua nii ei jaksa.»
Suurt osa bussifirmadest koondava autoettevõtete liidu (EAEL) direktori Villem Tori sõnul on riik seni rääkinud vaba konkurentsi vajadusest ja seetõttu antud valdkonda suhteliselt vähe reguleerinud.
«Ega kuskil ole siiani jäänud reisijad vedamata,» lausus ta. «Aga nüüd võib selline olukord väga lähedal olla.»
Kütuse hinnatõus ei lase tema kinnitusel firmadel investeeringuid teha, mistõttu Eesti maakonnaliinide bussid on keskmiselt üle 19 aasta vanad.
Täna kogunevad EAELi liikmed erakorralisele koosolekule, kus püütakse leida võimalusi, kuidas valitsust probleemist tõsisemalt teavitada.
Bussifirmadele teeb muret eelkõige viimase aasta jooksul pea kolmandiku võrra tõusnud kütuse hind, samuti töötajate palganõuded.
Üheks tulude suurendamise võimaluseks peavad nad piletihindade tõstmist, kuid seal põrkutakse tihti maavalitsuste vastuseisuga.