• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 21.10.04, 09:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Firmad ähvardavad külavahebussid seisma panna

Bussifirmade kinnitusel ähvardab mitmeid maaliinidel sõitvaid firmasid pankrot, sest suure kulude kasvu juures tõuseb riigi dotatsioon vaid kümnendiku.
Tänavu toetab riik maakonnasiseseid bussiliine 143,18 miljoni krooniga, tuleva aasta eelarve projekt näeb selleks aga ette 159,5 miljonit krooni, kirjutab Postimees.
«Aastaga on aga kütuse hind tõusnud kolmandiku ning selle osakaal meie kuludes ligineb 45 protsendile,» ütles Hiiumaa maaliine sõitva Tiit Liinide juhataja Enn Randmaa. «Kaua ilma toetuse suurendamiseta vastu ei pea.»
Ka Põlvamaa maaliine sõitva firma juht möönis tõsiseid majandusraskusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Meil on ainuüksi kütuse eest pool miljonit võlgu,» ütles Põlva Reisijatevedude juht Endel Olli. «Seda, mille arvel miinust katta, ei ole enam kuskilt võtta ja ega kaua nii ei jaksa.»
Suurt osa bussifirmadest koondava autoettevõtete liidu (EAEL) direktori Villem Tori sõnul on riik seni rääkinud vaba konkurentsi vajadusest ja seetõttu antud valdkonda suhteliselt vähe reguleerinud.
«Ega kuskil ole siiani jäänud reisijad vedamata,» lausus ta. «Aga nüüd võib selline olukord väga lähedal olla.»
Kütuse hinnatõus ei lase tema kinnitusel firmadel investeeringuid teha, mistõttu Eesti maakonnaliinide bussid on keskmiselt üle 19 aasta vanad.
Täna kogunevad EAELi liikmed erakorralisele koosolekule, kus püütakse leida võimalusi, kuidas valitsust probleemist tõsisemalt teavitada.
Bussifirmadele teeb muret eelkõige viimase aasta jooksul pea kolmandiku võrra tõusnud kütuse hind, samuti töötajate palganõuded.
Üheks tulude suurendamise võimaluseks peavad nad piletihindade tõstmist, kuid seal põrkutakse tihti maavalitsuste vastuseisuga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele