Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtte sisekommunikatsioon mõjutab töötaja motivatsiooni

    Ideaalis peaks igal endast lugupidaval ettevõttel olema sisekommikatsioonistrateegia. Info peaks vabalt liikuma nii ülevalt alla (käskkirjad, kokkuvõtted, palved), kui ka alt üles (ettepanekud, arenguvestlused, koosolekud) ning horisontaalselt ? osakonnad ja kolleegid suhtlevad omavahel.
    Sellest, kui hästi on töötajad kursis ettevõtte väärtuste, missiooni, eesmärkide ja üldise käekäiguga, sõltub ka ettevõtte edu. Töötaja ei saa ettevõtte arengule kaasa aidata, kui ta ei tea, kuidas firmal läheb ja millised on sihid.
    Siin kehtib soovitus, et mida üldisem on info, seda parem on kasutada tehnilisi kanaleid. Kui aga info puudutab töötajat isiklikult, tuleks leida võimalus ja edastada info näost näkku. Siia alla käivad nii konstruktiivne kriitika, muudatused töötingimustes ja kollektiivi koosseisus, näiteks otsese juhi vahetus või tööülesannete lisandumine.
    Kui mõelda heast ja edukast tööandjast, meenuvad esmalt märksõnad ?aus?, ?avatud?, ?lubadusi pidav?, ?hooliv? jne.
    Firma maine tööandjana hakkab peale värbamisest ja lõppeb töötaja lahkumisprotseduuridega. Kui töötaja tunneb, et juba tööintervjuul püütakse temaga aus olla ning valgustatakse kõiki aspekte, loob see positiivse kuvandi.
    Sama kehtib töösuhte kohta. Pidev tagasiside nii töötulemuste (arenguvestlus, arengukaart, aasta parimate valimine) kui ka eesmärkide kohta on oluline, et töötaja tunneks end vajalikuna ja usaldatavana.
    See loob hea baasi töötaja lojaalsuseks. Lojaalsus on aga kõige kindlam garantii selle kohta, et personal ei õhuta suitsunurgas streiki ja ei levita firmast välja negatiivset infot
    Kriitilisem, ent eriti oluline on kommunikatsioon töötaja lahkumisel. Kuidas ja milliseid kanaleid pidi teavitatakse teisi töötajaid. Kas lahkuva töötajaga peetakse lahkumisintervjuu, tänatakse viisakalt tehtud töö eest või pressitakse piltlikult öeldes tagauksest välja. Lahkujate kohtlemine annab olulist infot ka allesjäävatele töötajatele ? kas väärtustatakse panust ja hoolitakse sellest, milliste emotsioonidega töötaja lahkub. Situatsioon, kus meie endisest töötajast võib saada tulevane partner või oluline klient, pole sugugi müüt, vaid tegelikkus.
    Infosulust tingitud kriiside eest on kaitstud vaid need firmad ja juhid, kes suhte-juhtimist kasutavad, kelle uks on avatud töötajate muredele, rõõmudele ja ideedele ning kes kontrollivad info liikumist.
    Tunnustava e-kirja sisu ja tähtsust võib oluliselt kahandada valitud keelekasutus ja kirjavead. Seda tuleks jälgida nii sise- kui ka väliskommunikatsioonis.
    Tänapäeval kohtab palju piinlikkust tekitavaid kliendikirju, pakkumisi ja avalikke teateid. Need kubisevad mitte ainult kirja-, vaid ka loogikavigadest ja jätavad ettevõttest kahtlase mulje.
    Firmad investeerivad meelsasti teenindajate ja müügipersonali koolitamisse, ent jätavad tähelepanuta selle, kuidas ja mis ?keeles? tema töötajad klientidega suhtlevad.
    Hea tava näeb ette, et firma suhtlusstiil on ühtlustatud ja kliendil on sama meeldiv suhelda nii Jüri kui Mariga.
    Et oma firma käekirjale jälile jõuda, maksaks korraldada kirjade kirjutamise koolitus ning uurida eelnevalt, milliseid kirju ettevõttes väljastatakse. Sama kehtib igasuguse suhtluskvaliteedi kohta, mis peaks olema ettevõtte sees selgelt defineeritud.
    Autor: Tiina Saar
  • Hetkel kuum
Enn Listra: vanasse jõkke astuda ei saa. Ega tohi
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Soovitused Rootsist: kuus tehnoloogiafirma aktsiat, mis pärast krahhi üles korjata
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Ryanair kärbib Vilniuses lende
Iiri odavlennufirma Ryanair teatas, et ei ava sel suvehooajal Vilniusest kaht lennuliini ning kärbib 11 liini väljumisi, vahendab Leedu majandusleht Verslo Žinios.
Iiri odavlennufirma Ryanair teatas, et ei ava sel suvehooajal Vilniusest kaht lennuliini ning kärbib 11 liini väljumisi, vahendab Leedu majandusleht Verslo Žinios.

Olulisemad uudised

Tanel Padar avaldas oma investeerimisvea
Investorid ja muusikud Tanel Padar ja Siim Usin rääkisid intervjuus oma suurematest vigadest investeerimisel ning selgitasid, miks on oluline börsil tegutsedes vaid oma peaga mõelda.
Investorid ja muusikud Tanel Padar ja Siim Usin rääkisid intervjuus oma suurematest vigadest investeerimisel ning selgitasid, miks on oluline börsil tegutsedes vaid oma peaga mõelda.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.