• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,83%6 074,95
  • DOW 300,8%42 920,42
  • Nasdaq 1,17%19 860,64
  • FTSE 1000,24%8 779,42
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,83%6 074,95
  • DOW 300,8%42 920,42
  • Nasdaq 1,17%19 860,64
  • FTSE 1000,24%8 779,42
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • 05.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konverentsi lõpuks oli kohale jäänud vaid esirida

Olümpia hotelli konverentsisaal oli läinud reedel Wazzapi puhuks jõuluehtes. Kerge soome aktsendiga jõuluvana isiklikult kohal, et paarisajale kokku tulnud reklaamihuvilisele soojendusvõimlemist teha. Tavapärast konverentsi mõõtu pidulikkust ei järgnenud, moderaatorid oli üllatavalt boheemlaslikud ja korralduspool pigem seminarlik.
Sissejuhatav diskussioon ajakirjanduse sõltumatusest jäi Mart Kadastiku, Rein Iida ja Ilmar Raagi vestlusringis pigem rahulikuks polemiseerimiseks. Justkui osalejate meelerahuks nenditi, et Eestis ohustab nii mõnelgi kanalil reklaam kohati juba saate sisu.
Pettumust valmistas, et välja reklaamitud Oliver Voss ei esinenud üldse seekordsel Wazzapi reklaaminädalal, ka asendusesinejat polnud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pikemaks venitatud ettekandega päeva naelaks ja energiaallikaks osutus maailmakuulsaid brände reklaamiva WhatIfi koolitusrühma juht Chris Brown. Väsimatult püüdis ta tuimavõitu publikumi üha uute ja uute mängudega käima tõmmata. ?Ärge tehke asju ühtemoodi,? õhutas Brown reklaamitegijaid ja tellijaid loovale revolutsioonile. Lisaks näitlikustas ta iga oma teoorialõiku lustakalt ning silkas peepvainlikult mööda auditooriumi ringi.
Piinlikkust tekitas see, et publikum jäi sellest hoolimata pisut loiuks. Kuhu on jäänud meie lektorite mahlakad esinemised, mõlkus tahtmatult meeles energilist Browni vaadates.
Emotsionaalselt laadivalt mõjus reklaamifestivali Golden Drum korraldaja Nastja Mulej. Tema ettekande võis leida ka töömapist. Kahjuks enamiku esinejate ettekandeid mapis polnud.
Sasha Hartungi Volvo müsteeriumi lugu oli näitena hea, kuid ettekanne oli õpetlikkuse poolest kasin. Selleks ajaks niheles publik juba üsnagi ebamugavatel toolidel, mõni piidles haigutades konverentsi päevakava ja paljud seadsid end lahkuma. Praktilist lisaväärtust päeva teine pool kohe kindlasti enam ei pakkunud.
Peaaegu pooltühjale saalile näidati Marketing & Advertisingi toodetud videofilmi Ikea eduloost. Sümpaatsete reklaamidega pikitud intervjuuklipid Ikea turundajatega tõid lähemale maailma suurima mööblitootja edutegurid, kuid saalisolijad reageerisid sellele üsnagi tuimalt.
Viimane sõnavõtt Kontuuri loovjuhilt Urmas Villmannilt jäi oma lühiduse juures ka sisutühjaks. Väitele, et reklaam on äri, mida kunst müüa aitab, ei järgnenud toetavaid fakte ega ka maitsvaid näiteid. Maailma parimaid reklaame jäi vaatama vaid käputäis osalejaid.
Konverentsi korralduslik ja ka sisuline pool oli kohati üle jala kokku klopsitud. Või oleme lihtsalt heade konverentsikogemustega ära hellitatud.
Autor: Tiina Saar

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele