Maksu- ja tolliamet on asunud avastama oluliselt sagedamini rikkumisi aasta
alguses karmistunud vedelkütuse kvaliteedinõuete vastu.
Viimati avastasid Tallinna tolliinspektuuri tollijärelevalve osakonna
ametnikud rikkumise 10. veebruaril, mil kontrolliti ühe Sõle tänaval asuvastanklas müügilolevat vedelkütust. Kontrolli käigus võeti kütuseproovtalvisest diislikütusest, mille laboratoorse analüüsi tulemus näitas, etkütuseproov ei vasta diislikütuse kvaliteedinõuetega kehtestatud normileleekpunkti osas (nõue üle 55°C, tegelikult oli aga 51,9°C). Inspekteerimisemomendil oli tanklas mahutis nõuetele mittevastavat kütust 6636 liitrit.
Mõni päev varem, 7. veebruaril avastati analoogne rikkumine Harjumaal
Alaveres asuvas tanklas müügiloleva vedelkütuse kvaliteedi kontrollimisel.Kontrolli käigus võetud eriotstarbelise diislikütuse proovi laboratoorseanalüüsi tulemus näitas, et kütuseproov ei vasta kütuse kvaliteedinõuetegakehtestatud normile väävlisisalduse poolest (lubatud 50 mg/kg, tegelikultoli aga 80 mg/kg). Kontrollimise momendil oli tanklas diislikütuse mahutisnõuetele mittevastavat kütust 1885 liitrit.
Ainuüksi Tallinna tolliinspektuur on aasta esimese pooleteise kuuga
avastanud eeltoodutele sarnaseid rikkumisi kokku 13 ning müügilt kõrvaldanudja kinni pidanud kokku 285746 liitrit kvaliteedinõuetele mittevastavatkütust.
Vedelkütusele kehtestatud uued nõuded on toodud Vedelkütuse seaduses ja
Majandus- ja kommunikatsiooni ministri 11.06.2003 määruses nr 97 'Nõudedvedelkütusele': https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=809965.Muudatused tulenevad keskkonnanõuete karmistumisest, uusi standardeid onvõimalik hankida Eesti Standardikeskusest (www.evs.ee).
Põhiliseks muutusteks on lubatud maksimaalse väävlisisalduse vähendamine
bensiinide puhul kolm korda ja diislikütuse osas seitse korda. Väävlisisaldus kõrge oktaaniarvuga pliivabale bensiinile oli lubatud kuni 12.31.04maksimaalselt 150 mg/kg kohta ja alates 01.01.2005 sai see olema 50,0 mg/kgkohta. Diislikütuste puhul oli lubatud väävlisisaldus kuni aasta lõpunimaksimaalselt 350 mg/kg ja alates käesoleva aasta algusest 50 mg/kg.
Ettevõte, kellele kvaliteedinõuetele mittevastavat kütust müünud tankla
kuulub, on kohustatud tegema ettepanekud kütuse edasise käitlemise kohta.Vedelkütuse seaduse §28 lg2 annab võimalusteks selline kütus eksportida,ümber töödelda aktsiisilaos, hävitada vastavalt jäätmeseaduse nõuetele võimüüa keemiatööstuse tooraineks.
Seotud lood
Tartu Ringtee suurema liiklustihedusega lõigu äärde kerkib 2025. sügiseks uus omanäolise modernse arhitektuuriga pilkupüüdev ärihoone „Raja Keskus“. Ärihoone toob Tartu linna juurde umbes 2500 ruutmeetrit kvaliteetset kaubandus-, teenindus- ja büroopinda.