• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.09.05, 08:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Majandusministeerium analüüsib laevafirmade toetamise võimalusi

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis on valmimas analüüs kodumaise ettevõtluse toetamise kohta, mille ühe punktina käsitletakse toetusi laevafirmadele.
Eesti Päevaleht kirjutab, et kuuldused, nagu oleks laevafirmade toetamise teema võetud päevakorda eelkõige selleks, et leida variante, kuidas Tallinkile kompenseerida tax-free kaubanduse kaotamist, ei pea ministri nõuniku Heido Vitsuri sõnul paika. ?Küsimus pole seotud tax-free?ga, vaid sellega, et Eesti konkureerib vabal avatud turul teiste riikidega.
Soome, Rootsi, Läti rakendavad laevanduse toetussüsteeme,? ütles Vitsur. Nõuniku hinnangul tuleb küsimusse suhtuda tõsiselt, sest ebasoodsates tingimustes Eesti laevad kas lõpetavad sõitmise või kolivad võõra lipu alla ning viivad oma tegevuse Eestist välja.
Tõsi, kaudselt on laevafirmade toetamise küsimus tax-free kadumisega siiski seotud, sest just siis võtsid teised riigid kasutusele toetussüsteemid, milleks on sotsiaal- ja tulumaksusoodustused. Sellele juhib tähelepanu ka Tallinki analüüs, mis saadeti ministeeriumile paar kuud enne Eesti ühinemist Euroopa Liiduga. ?Kui Eesti peaks hakkama andma riigiabi, siis teoreetiliselt võiksid ka välisfirmad tuua oma laevu Eesti lipu alla. See tooks kaasa riigiabi mahu kasvu, kuid ka täiendavaid tulusid riigile maksudena (näiteks ettevõtte tulumaks ja registritasud),? seisab nimetatud analüüsi kokkuvõttes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Minu meelest on kõige kriitilisemas olukorras reederid, kes tegelevad kaubalaevastikuga. Nende olukord on meeleheitlik,? kommenteeris Vitsur. ?Tallink on võrreldes nendega suhteliselt heas olukorras. Aga selge on ka see, et kui Tallink oleks praegu Läti firma, siis võidaks ta kõvasti.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele