Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiini hind tõuseb veel kahe krooni võrra

    Alates läinud teisipäevast on maailmaturul toimunud kütusehindade erakordne tõus. Et hulgihind oli Eestis juba läinud reedel 80 senti kõrgem kui jaehind, siis Statoili juhi Helle Kirsi hinnangul on oodata käesoleval nädalal bensiini 95 liitrihinna tõusu 16 kroonini.
    Tallinna Piimatööstus on üks neist, kes kavatseb tõsta osa toodete hindu just seoses bensiini hinna tõusuga, hinda kergitavad ka kulud, mis tekivad pakendi taaskasutamise nõudega. ?Bensiini hind on aasta algusest tõusnud 16?17 protsenti ja meile teenust osutavad transpordifirmad on pidevalt hindu korrigeerinud,? ütles Tallinna Piimatööstuse tegevjuht Kadi Lambot.
    Kui bensiini hind pidevale tõusule pöördus, kehtestas Tallinna Piimatööstus süsteemi, mille puhul on ametikohaga seotud liitrite hulk, mitte rahaline limiit. ?Sellega pääsesime pidevast limiitide täpsustamisest,? ütles Lambot.
    Aknatööstustele tarvikuid müüv firma Lokman pidas teisipäeval koosolekut. ?Tootejuhtidele muutus süsteem keerulisemaks. Peame rohkem koos sõitma, mitte igaüks eraldi,? ütles Lokmani tootejuht Andrus Korts.
    Ka teki- ja padjatootja Wendre ei taha kütuselimiiti muuta ja osa töötajaid peab töösõite koomale tõmbama.
    Samas on Wendre firma, kelle jaoks on kütuse hinna ülemaailmne tõus ka hea uudis. ?Hiina kaup ei saa nii väga peale tulla,? ütles Wendre juht Vahur Roosaar. ?Samas kui võtaksime oma põhituruks Saksamaa, siis oleks Poola tootjal meie ees oluliselt parem positsioon.?
    Roosaare sõnul on Euroopas kütuse hinnad viimase aasta jooksul küll palju tõusnud, kuid transport pole Wendre jaoks väga palju kallimaks läinud. ?Hinna tõus on hüvitatud logistika kiirusega, aga karta on, et nii see igavesti kesta ei saa.?
    Metsa-, kallur- ja kaubavedusid tegeva Karo Transi juhataja Märt Leesmenti kinnitusel nemad kütuse hinna tõusu tõttu oma põhitegevust muutma ei hakka. ?Pagaritöökoda ma avama ei hakka ja autojuhte pagariteks ümber ei õpeta,? muigas Leesment.
    Tõsisemal toonil jätkates nentis ta, et kiiresti kasvava kütuse hinna tingimustes ? näiteks kahe viimase päeva jooksul on diislikütuse hind tõusnud 80 senti liitri kohta ? pole varem sõlmitud lepinguid ilma teenustasu hinda tõstmata enam sisuliselt võimalik täita.
    Kütuse hinna tõus annab end tunda Eesti Postile, kelle kulutused on kasvanud pisut üle kahe miljoni krooni võrreldes 2004. aasta esimese poolaastaga.
    ?Kulu kütusele on üks otsestest kuludest postiteenuse osutamisel ning kütuse hinna pidev kasv toob endaga kaasa suurema osa teenuste omahinna tõusu,? sõnas Eesti Posti juhatuse liige Leon Jankelevitsh. Ta juhtis tähelepanu sellele, et suure osa Eesti Posti käibest moodustava lihtkirja tariif on sama juba 2000. aastast.
    Rahandusministeerium pole seni langetanud otsust isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise maksuvaba hüvitise määra korrigeerida.
    Ministeerium möönis, et kütuse hinna tõusu ei saa jätta tähelepanuta, kuid praegu on kütuse hind maailmaturul ebastabiilne ning enne otsuse tegemist tuleks ära oodata hinna stabiliseerumine.
    Varasematel aastatel on isikliku auto hüvitise maksuvaba piirmäära tõstmine toimunud koos erisoodustuse aluseks oleva arvestusliku summa tõstmisega (tööandja auto kasutamine isiklikeks sõitudeks).
    Praegused määrad kehtivad 2003. aasta algusest. Isikliku auto kasutamist saab praegu ühes kuus hüvitada 1000 krooni (ilma sõidupäevikuta) või 2000 krooni ulatuses.
    Bensiinipuuduse hirmus seisid mitmed ameeriklased nädalavahetusel tunde tanklajärjekordades, lootuses kõrgest hinnast hoolimata kütusepaak täis lasta.
    Reede õhtul oli keskmine bensiini hind USA tanklates kerkinud 3,08 dollarile gallonist võrreldes 2,62 dollariga nädala esimesel poolel ning 1,86 dollariga aasta tagasi. Nädalavahetusel kirjutasid lehed, et ahnemad tanklaomanikud Georgias olid küsinud juba viis dollarit gallonist.
    Üle riigi, eelkõige orkaanist Katrina enim räsitud piirkondades, olid mitmed tanklad kütuse lõppemise tõttu suletud. Kuuldused ulatuslikumast defitsiidist ärgitasid autoomanike seas ostupaanikat, mis riskib probleemi veel hullemaks ajada. USA president George W. Bush manitses ameeriklasi, et nad ei ostaks bensiini rohkem kui vaja.
    Defitsiidi leevendamiseks on USA riigi strateegilisest kütusevarust eraldanud 12 miljonit barrelit naftat. Rahvusvaheline energiaagentuur IEA teatas, et eraldab oma reservidest USA-le 30 päeva jooksul 2 miljonit barrelit päevas. Pool sellest on toornafta, pool bensiin ja teised naftasaadused. Uudis viis nafta hinna, mis läinud nädala alguses kerkis juba ligi 71 dollarile barrelist, nädala lõpuks New Yorgis 67,50 dollarile barrelist.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.