Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurentsis püsimiseks veavad väikepoed osa kaubast ise kohale
Ardus asuva kaupluse OÜ Intax juhatuse esimehe Lauri Mendelmani sõnul aitab neil konkurentsis olla kauba transpordi hajutamine erinevate päevade vahel, mis võimaldab laiemat ning värskemat tootevalikut.
Samuti aitab oma transport katta suurte vedajate tarneauke. Eriti kehtib see kiiresti riknevate toodete puhul.
?Probleemseim aeg on suvi, siis tuleb väikepoodnikel arvestada, et suured vedajad ei pruugi jõuda nende tellimust täita. Seega oleks mõistlik sellega arvestada ning väike varu jätta juhuks, kui peaks tarneprobleem tekkima,? sõnas Mendelman.
Konkreetne näide on neil tuua möödunud suvest, kui oli tellitud neli alust veega, mis aga sihtpunkti kokkulepitud ajaks ei jõudnud. Plaanitud neljapäeva asemel jõudis see sihtkohta järgmise nädala esmaspäeva õhtupoolikul.
?Sellega tuleb meil, väiketegijatel üldjuhul leppida, sest jaotusringid koostatakse enamasti suurklientide huve silmas pidades. See tekitab kõikvõimalikke lisapingeid, kauba kontrollimine ja väljapanek jääb pärast tööaega,? lausus Mendelman.
ASi Via 3L logistikajuhi Rünno Kaiva sõnul jagunevad kauba mahalaadimisajad enamasti vahemikku kümnest hommikul kuni viieni õhtul. Pretensioone pole tema sõnul viimasel ajal laekunud. Statistika kohaselt saabub 99,5% saadetistest õigeaegselt kohale.
?Tõsi ta on, et suurematele kaubakeskustele saabuvad kaubad varem, neil on isegi laadimisajad kindlalt paika pandud. Selleks, et väikepoodnikud oleksid võrdväärses konkurentsis suurtega, tuleks panna väiksemad autod vähesema kaubakogusega teele, see aga tõstab transpordikulusid, mis aga kuivataks väikepoodnike marginaali kokku,? selgitas Kaiva.
Tema sõnul jälgitakse ning registreeritakse väljastatud kaubasaadetisi reaalajas ning kui on oht, et kaup peaks sihtkohta hilinema, kontakteerutakse kauba saajaga ning lepitakse kokku edasine tegevuskava.
Väikepoodnike heaolu on seega suuresti sõltuvuses asukohast, kuid hea asukoht tähendab ka suuremat konkurentsi.
?Linnas on tõesti lihtsam, nii suurt transpordiprobleemi pole. Samuti on meil rohkem dubleerivaid tooteid. Õnn on see, et jääme n-ö tee peale ette. Kui viiakse kaupa suurtele, tuuakse ka meile see ära,? sõnas kaupluse Pirinaps OÜ juhataja Mare Reder.