Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Inkassofirma ähvardab Alo Streimanni kaatrifirmat kohtuga

    Julianuse Inkasso Agentuur ASi juhatuse liikme Tarvo Rahumägi sõnul figureerib ScandiNaval Boats OÜ 2004. aasta lõpust pidevalt Julianuse menetluses väiksemat sorti võlgnevustega. ?Järgemööda võlgnevusi ka kustutatakse, kuid siiski mitterahuldavas tempos. Kuna asjaosalised ei näita üles erilist indu probleemi lahendamiseks, siis on alust arvata, et tegemist on vastutustundetu suhtumisega partnerite rahasse või suutmatusega ettevõtet majandada või mõlemaga,? tõdes Rahumägi. Ta lisas, et Julianuse kannatus kohtuvälise lahendi saavutamiseks on katkemas, mis tähendab kohtuliku käigu andmist asjale.
    Alo Streimannile tuli tema enda sõnul inkassofirma kohtu-plaan üllatusena. Streimann tõdes, et ScandiNaval Boatsil on arveid, mille maksetähtaeg on ületatud, kuid ettevõte on tavaliselt need asjad ?ära klaarinud?. ?Meie selle aasta 8 miljoni kroonise käibe juures on nõudeid inkassos kusagil 50 000 ja 100 000 krooni vahel,? märkis ta, lisades, et ei näe siin suurt probleemi ning samuti pole ettevõte raskustes.
    Streimann ütles kaatritehase makseviivitusi põhjendades, et ettevõtte enda kundedel on pikk maksetähtaeg.
    Krediidiinfo andmeil on ScandiNaval Boats lisaks Julianus Inkassole ka Incure Inkasso võlgnike nimekirjas. 7. novembri seisuga oli ettevõtte maksuvõlg 115 967 krooni. Lisaks võlausaldajatele on Tallinna külje all Jõgisoo külas tegutsev ScandiNaval Boats hädas keskkonnakaitsereeglitega ? ettevõte on saanud keskkonnainspektorilt mitu korda trahvi õhu saastamise pärast. Keskkonnainspektsiooni ettekirjutuse lõpetada saasteainete õhkupaiskamise vaidlustas kaatrivalmistaja kohtus, kohus teeb otsuse sel neljapäeval.
    Viimase kommentaariks lausus Streimann, et ükskõik, kuidas kohus ka ei otsustaks, kaebab üks vaidluspooltest otsuse niikuinii edasi.
    ScandiNavali 2004. aasta käive oli 3,3 miljonit krooni ja kahjum 2,9 miljonit krooni, valmistati 60 paati. 2005. aasta esimese poolaasta käive oli 7 miljonit krooni ja kahjum 1,5 miljonit krooni, valmistati 160 paati.
    Rakvere Eragümnaasiumi uue hoone ehitamiseks korraldatud riigihanke võitnud firmal on võlad partnerite ees, taas on tekkinud ka maksuvõlg.
    Rakvere Eragümnaasiumi algklasside hoone ehitamiseks korraldatud riigihanke võitis teistest pakkujatest kolmandiku võrra soodsama hinna ehk 8,4 miljoni krooniga leppinud OÜ TRK Ehitus, mille üks omanikest on Eesti Posti endine juhatuse esimees Alo Streimann.
    Täna on ehitusel juba kopp maha löödud ning augustiks peaks koolimaja valmis olema. Ehitaja on aga pikaaegne maksuvõlglane, lisaks on üleval nõuded Julianuse Inkassos ning 201 000 krooni võlgneb firma ka endisele partnerile Tallinna Teede AS.
    Maksuvõlg on TRK Ehitusel üleval juba 2002. aasta juulist alates ning sellest ajast on võlg riigi ees kõikunud 150 000 ja 677 000 krooni vahel, lisaks kümneid tuhandeid kroone viivist. Riigihanke pakkumiste avamise päevaks 10. oktoobril olid maksuvõlad tasutud ning maksuametist vastav tõend toodud, seega kvalifitseerus firma riigihankel osalema. 7. novembriks oli maksuvõlg taas kasvanud 69 000 kroonile.
    Hanke läbi viinud Riigi Kinnisvara ASi juristi Merle Sal­mistu sõnul on nemad sellises olukorras võimetud.
    ?Kui ettevõte on kustutanud oma võlad vahetult enne hankel osalemist ja pakkumise esitamise hetkeks ettevõttel maksuvõlga ei ole, ei ole ostjal õigust jätta sellist pakkujat hankemenetluses kvalifitseerimata,? selgitas Salmistu. ?See, et riigihanke võitnud pakkujal võib tekkida maksuvõlg hiljem, ei ole mitte kunagi välistatud ka selliste pakkujate puhul, kellel enne pakkumise esitamist maksuvõlga ei ole olnud.?
    Tallinna Teede juht Tiit Padar ütles, et TRK Ehitus pole oma võlga neile eitanud. ?Võlg on üleval juulist saati, meie tegime neile Nõmme teel trasside taastamist, nemad võtsid töö vastu,? meenutas Padar. ?Kui maksmiseks läks, siis nad ütlesid, et pole tellija käest veel raha kätte saanud.? Teede Ehitus andis võla edasi inkassofirmale, kes määras lõplikuks maksetähtajaks selle nädala esmaspäeva. Eile kella kaheks lõunal ei olnud raha Tallinna Teede pearaamatupidaja kinnitusel veel laekunud.
    TRK Ehituse juhi Madis Helmi sõnul kipub aeg-ajalt ikka maksuvõlg tekkima. ?Vastavalt sellele, kuidas rahavood on,? ei näinud ta probleemi. ?Kui tahad konkursist osa võtta, tuleb asjad enne muidugi korda ajada.?
    Teised võlad on tema hinnangul tekkinud ehitusettevõtjatele tüüpiliselt ? vaidlustest alltöövõtjatega. ?Tallinna Teedega on nüüd küll vaidlus põhimõtteliselt läbi ja tuleks ära maksta jah,? lisas Helm.
    TRK Ehituse eelmise aasta käive oli 34,5 miljonit krooni, kasumit teeniti 79 000 krooni. Ettevõtte omanikeks on Madis Helm ise, läbi oma firma PT StiviChem Alo Streimann ning läbi Nuthell Investi Viru Keemia Grupi finantsdirektor Priit Rohumaa.
  • Hetkel kuum
Vootele Päi: Eesti väike seitsmik võib olla Brüsselis suur kaalukeel
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Hiina oodatust kiiremat majanduskasvu peetakse petlikuks
Hiina SKP kasvas eelmises kvartalis oodatust jõudsamalt, kuid täna avaldatud andmed näitavad, et tarbijate kindlustunne ja nõudlus ning seega ka sealse majanduse väljavaade on endiselt nõrgad.
Hiina SKP kasvas eelmises kvartalis oodatust jõudsamalt, kuid täna avaldatud andmed näitavad, et tarbijate kindlustunne ja nõudlus ning seega ka sealse majanduse väljavaade on endiselt nõrgad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.