Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Postifirmade kontroll logistikas suureneb
Globaalselt on logistikas selle aasta üks olulisematest sündmustest logistikafirma DHLi poolt teise suure logistikafirma Exeli ostmine. Miks on see oluline?
Esiteks, DHLi näol on tegemist Saksa Postile kuuluva ettevõttega. Paar aastat tagasi ühinesid ekspedeerimis- ja transpordifirma Danzas ning tollal peamiselt kulleriteenuseid pakkunud DHL. Sündis uus ja suur logistikaettevõte. Exeli ülevõtmisega sünnib üks maailma suuremaid logistikafirmasid, mida kontrollib riiklik postiasutus.
Möödunud nädalal logistika aastakonverentsil ütles sõltumatu nõustaja ja postiasjatundja Elmar Toime, et tegemist ei ole millegi uue või erilisega, postifirmad on logistikas ammu olnud ning teevad seda tulevikus veelgi intensiivsemalt.
Näiteid logistika- ja postisektori nn ühinemisest leiab palju. Soome Post ostis logistikafirmalt John Nurminen ära riidelogistikaüksuse, samuti plaanib postifirma laieneda Venemaale, rajades sinna terminali. Soome Postile kuuluv Itella aga on üks juhtivatest tegijatest informatsioonilogistikas.
Soome Posti juht Jukka Alho on positsioneerinud ettevõtte mitte posti-, vaid logistikafirmaks. Hollandi postile kuuluv kiirkullerifirma TNT on aastaid peale ekspressteenuste pakkunud ka logistikateenust ja sellealast nõu. Jaapani Post aga on tuntud kui maailma suurim pank.
Samamoodi on aasta-aastalt pelgalt postiteenuseid pakkunud Eesti Post laiendanud teenuseid ka logistikasse, seades järgmisena sammud jaekaubandusse.
Nimelt hakkab Eesti Post koostöös Smarteniga tarnima postkontoritesse jaekaupu. Kas selline laienemine jaekaubandusse tähendab maapiirkondades kohalikele väikepoodnikele äri lõppu või kahanemist, näitavad järgmised aastad.
Koostööd logistikasektoris näeb järgmisel aastal ka TNT ja Jaapani Posti puhul, viimane plaanib TNTga koostööd, et Aasia ja Vaikse ookeani regioon paremini teenustega katta ning uusi kliente võita.