Tänu uutele mudelite krabasid Aasia autotootjad Toyota, Honda ja Hyundai novembris taas USAs turgu, kirjutab Bloomberg.
Müüki vedasid Toyota Avalon ja Lexus IS sedaan, Honda Civic ja Hyundai Sonata.
Jaapani ja Lõuna-Korea autotootjate koondturuosa Ühendriikides on kasvanud möödunud aasta 35,8 protsendilt 39 protsendini.
Samas on kohaliku autotootjate trio General Motors, Ford, DaimlerChrysler osakaal koduturul langenud aastaga 56,7%lt 53,3%ni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
USA tarbijad on hakkanud ostma vähem sportlinnamaastureid, millele on näiteks panustanud General Motors ja Ford.
Kokku müüdi USAs novembris 1,17 miljonit, kahanedes aastaga ligi 3% võrra.
Samas kasvasid Toyota, Honda ja Hyundai müüginäitajad kõigil vähemalt kümnendiku võrra. Veidi nõrgemini läks Nissanil, kelle müük langes 3,9%.General Motorsi ja Fordi müüginumbrid taandusid vastavalt 7,5% ja 15% võrra.
?Jaapani autotootjad pakkuvad laia tootevalikut, nagu kompakt- ja sedaanmudeleid, mis on väga populaarsed kui nafta hind on kõrge,? ütles BNP Paribas krediidianalüütik Yasuhiro Matsumoto. ?Jaapani autotootjad on USA omadest paremini positsioneeritud.?
Kui USA autotootjad said viimases kvartalis kokku 1,9 miljardi dollarise kahjumi, siis Toyota ootab käesolevaks majandusaastaks ajaloo suurimat kasumit.
Toyota aktsia tõusis täna 0,9%, Honda 2,8% ja Hyundai Motor 3,3%.