14. oktoobril avati Sillamäe sadam ja raudteejaam. Natuke üle kahe aasta toimunud ehituse käigus investeeriti Soome lahe lõunakaldale umbes miljard krooni.
?Ida-Virumaal on olemas maanteed ja raudteed, täna avame ka merevärava ja mereteed. Avame uue majanduse lipulaeva ? Sillamäe sadama ? mis loob täiesti uued võimalused siinse majanduse ja kogu regiooni arenguks,? ütles Ida-Viru maavanem Ago Silde.
Sillamäe Sadamast on Silde sõnul kujunemas Ida-Viru maakonna käesoleva sajandi üks suuremaid arengumootoreid. Sillamäe Sadam on Venemaale kõige lähem ELi süvasadam, mis asub Sillamäel 25 km kaugusel EL?Venemaa piirist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sillamäe sadamas on praeguseks valmis 1,35 km pikkune naftakai, kus on võimalik vastu võtta kõiki Läänemerel seilavaid laevu. Valmis on sildumiskoht ka ro-ro-tüüpi parvlaevadele.
Sadama ehituse teises ja kolmandas etapis valmivad kaid keemia- ja puistekaupadele ning konteineritele. Raudteejaamas on võimalik vastu võtta ronge, mille koosseisus on 100 vagunit.
Sillamäel on valmis sadama infrastruktuur, administratiivhoone, raudteejaam ja -tunnel, mis läksid maksma 600 miljonit krooni.
Detsembri lõpus antakse käiku 400 miljonit krooni maksev naftaterminal.
Järgmise aasta mais käivitub Sillamäelt ka regulaarne reisijatevedu üle Soome lahe Kotkasse. Saaremaa Laevakompanii parvlaev St Ola tegi esimese proovireisi Sillamäelt Kotkasse tänavu juunis.
Sillamäe Sadama kaide sügavus võimaldab sadama teatel vastu võtta suurimaid laevu, mis saavad siseneda Läänemerre. Sadama arvestuste kohaselt on sadama infrastruktuuri esimene etapp võimeline käsitlema kuni 10 miljonit tonni kaupu aastas.
Logistikategu 2005 tiitli pälvinud Sillamäe Sadam on landlord-tüüpi sadam, kes rendib oma infrastruktuuri sõltumatutele operaator-ettevõtetele hoonestusõiguslepingute alusel.
Autor: ÄP