• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.05.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamijärelvalve ei toimi

Reklaamiseaduse arutelu on rahvasaadikutele suurepärane hetk, demonstreerimaks sügavat muret rahva vaimse ja füüsilise tervise pärast. Seetõttu tuleb kindlasti hulgaliselt diletantlikke, kuid emotsionaalseid parandusettepanekuid (alkoholi)reklaamipiiran-gute teemal. Kõiki teemasid ette näha on võimatu, sest poliitiku fantaasia on rikkalik. Rahvaesindajate reageering parandustele on samuti ettearvamatu, sest istub ju Riigikogus 101 tarka turundusspetsialisti.
Põnev on seegi, et hoolimata pidevast reklaamiseaduse kallal hammaste teritamisest ei ole seni määratletud poliitilise reklaami õiguslik staatus. Minule isiklikult on segane, kas selle kohta kehtib reklaamiseadus või mitte. Õiguskantsler on öelnud, et kehtib, tarbijakaitseamet on seisukohal, et ei kehti. Kui poliitiline reklaam ei ole seaduse mõistes reklaam, siis millised normid seda reguleerivad?
Eesti reklaamiseaduse peamine probleem on selle rakendamine. Järelvalve on kohmakas, ametnikud ebapädevad ja kahtlane reklaamikampaania ammu unustatud, kui järelevalvebürokraatia oma asjaajamisega ühele poole saab. Hilisem mõnekümne tuhande kroonine trahv ei heiduta ei kohukesetootjaid ega litsimajapidajaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele