Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koolitust tehes turunda oma ettevõtet

    Koolitusturunduse all mõistetakse seda, kui ettevõte korraldab potentsiaalsetele või olemasolevatele klientidele koolituse, kus jagab oma valdkonna kohta teavet, mida osalejad töös vajavad.
    Ekspertteavet jagatakse väljapoole eelkõige lootuses, et koolitusel osalejatega tekib hilisem koostöö koolitusel puudutatud valdkonnas. Koolitusturunduse sõbralik konks peitubki selles, et kui kliendi teadlikkust valdkonnast suurendada, teab ta hakata koolituse korraldanud firma teenust tahtma.
    Näiteks kui lillede müügiga tegelev ettevõte tahab sekretäridele koolitusega endast teada anda, tuleks eeskätt mõelda, missugune on info ja õpetus, mida see sihtrühm igatseb. See võib olla näiteks kontori kujundamine lilleseadetega, teave toalilledest või elementaarsed lilleseadetõed.
    Sekretäridele võib pakkuda ka näiteks ajajuhtimise, hääle ja selge eneseväljenduse koolitust, klienditeenindust või muud taolist, mis koolituse korraldaja tegevusvaldkonnaga seotud. Kui aga koolituse sihtgrupiks on personalijuhid, vajavad nad ilmselt teavet värbamisest, intervjueerimisest, inimeste juhtimisest. Võib-olla psühholoogiast ja miks mitte ka enesekehtestamisest.
    Pärast sobiva koolitusteema valimist tuleb leida koht ja esinejad. Esinejad peaksid teemade kõrval olema magnetid, kelle pärast koolitusele tullakse. Edasi on vaja paika panna päevakava ja paluda esinejail ette valmistada sihtgrupile sobiv võimalikult praktiline ning inforikas loeng.
    Kui enda tooteinfo suudetakse koolitusväärtuslikuks vormida, võib sedagi pakkuda kas ettekandena või panna infolehed mapi vahele. Lisaks saab pastakate, infomappide ning kogu kujundusega teada anda, kes on koolituse korraldaja. Välja võib loosida teemakohaseid auhindu, viia läbi küsitlusi ja katsetada oma toodete teenuste tundmist.
    Koolituse tagaside tasuks korraldajafirmal enda peale võtta. Siis säilib suhtlusliin potentsiaalsete klientidega.
    Kõik eeltoodu peab aga jääma hea maitse piiridesse, mitte olema liialt domineeriv või läbinähtavalt reklaamimaiguline. Klientide tänulikkus vallandub alles siis, kui nad saavad koolituselt tegeliku lisaväärtuse oma töö paremaks korraldamiseks.
    Sidudes positiivse emotsiooni korraldava firmaga, on tõenäosus, et tooteid edaspidi sealt tellitakse, kordades suurem kui reklaami lehest lugedes.
    Iga ebaõnnestumine seostub korraldava firmaga ja laieneb suhtumises tema toodetesse. Seetõttu on laitmatu organiseerimine kõige olulisem.
    Põhilised kulutused lähevad ruumidele, tehnikale, kohvipausidele, materjalide tootmisele. Kui tahta tähelepanu äratada juba kutse saatmisega, võib ka teabekorraldus olla kulukas.
    Kui ei ole teada täpne osalejate arv, on raske leida ka sobivat saali. Läbikukkumine on teha koolitus suures saalis nii vähestele osavõtjatele kui ka väikest ruumi üle rahvastada. Tulemisprotsent on väiksem, kui koolitus on tasuta ja see saadakse justkui boonusena. Lahenduseks on varajane ja registreerimist nõudev teabekorraldus, põnevad kutsed või ees ootav üllatus. Muidugi peab ka koolitus ise olema atraktiivne. Kogemused ütlevad, et välja saadetud kutsetest saab vastuse umbes 30% ja vastanuist pool osaleb reaalselt.
    Koolituspäev ei tohiks olla pikk ja parim on see planeerida nädala keskele enne- või pärastlõunasele ajale. See lihtsustab osalejail töökohustuste ümber planeerimist. Toimumiskoht olgu hea ligipääsu ning parkimiskohtadega.
    Koolitusturundusüritusel võiks olla oma toimkond, kus on ülesanded jagatud. Kes tegeleb teabekorraldusega, kes sisuga, kes registreerib osalejad, organiseerib materjalid ja suhtleb esinejatega. Ka kohapeale peaks jaguma piisavalt personali.
    Kui idee küps ja tahe koolitust sihtgrupile oma teenuste kontekstis pakkuda, ei pea seda tingimata veel ise läbi viima. Kampa võib lüüa mõne konverentsikorraldaja, koolitaja või üritusturundajaga. Kogemuse mõttes on isetegemine hea ja hoiab ka kulusid kokku. Kui aga koostööpartnergi on enda reklaamimisest huvitatud, võib see hoopis aidata kulusid optimeerida.
    Autor: Tiina Saar
  • Hetkel kuum
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Powell: intressi edasised tõstmised on keset tugevat tööturgu vajalikud
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles intervjuus, et USA majanduses on inflatsiooni aeglustumise protsess alanud. Lisades, et tõenäoliselt on vaja täiendavaid intressimäärade tõstmisi inflatsiooni viimiseks tagasi 2% eesmärgini.
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles intervjuus, et USA majanduses on inflatsiooni aeglustumise protsess alanud. Lisades, et tõenäoliselt on vaja täiendavaid intressimäärade tõstmisi inflatsiooni viimiseks tagasi 2% eesmärgini.
Harju Elekter ja Nordeconi tütar sõlmisid 5 miljoni eurose lepingu
Harju Elekter sõlmis koos Nordeconi tütarettevõttega ehituslepingu Allika tööstusparki tootmishoone rajamiseks.
Harju Elekter sõlmis koos Nordeconi tütarettevõttega ehituslepingu Allika tööstusparki tootmishoone rajamiseks.
Reaalajas börsiinfo
Mikrofoniga Soomes: ettevõtted viisid end turismimessiks parimasse turundusvormi
Talvekuudel planeerib suurem osa turismisektori tegijatest uue kõrghooaja tegevusi ja viib end turunduslikku tippvormi, mistõttu käis „Turismitunni" saatejuht Gregor Alaküla külas Soome turismimessil Matka, et uurida, kuidas Eesti ettevõtted end soomlastele turundavad.
Talvekuudel planeerib suurem osa turismisektori tegijatest uue kõrghooaja tegevusi ja viib end turunduslikku tippvormi, mistõttu käis „Turismitunni" saatejuht Gregor Alaküla külas Soome turismimessil Matka, et uurida, kuidas Eesti ettevõtted end soomlastele turundavad.
GALERII: Spordijuhtimise aastakonverents 2023
2. veebruaril toimus Radisson Blu Hotell Olümpia konverentsikeskuses Äripäeva ja Eesti Olümpiakomitee korraldatud Spordijuhtimise Aastakonverents 2023: Piiride ületamisest.
2. veebruaril toimus Radisson Blu Hotell Olümpia konverentsikeskuses Äripäeva ja Eesti Olümpiakomitee korraldatud Spordijuhtimise Aastakonverents 2023: Piiride ületamisest.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
GALERII: Spordijuhtimise aastakonverents 2023
2. veebruaril toimus Radisson Blu Hotell Olümpia konverentsikeskuses Äripäeva ja Eesti Olümpiakomitee korraldatud Spordijuhtimise Aastakonverents 2023: Piiride ületamisest.
2. veebruaril toimus Radisson Blu Hotell Olümpia konverentsikeskuses Äripäeva ja Eesti Olümpiakomitee korraldatud Spordijuhtimise Aastakonverents 2023: Piiride ületamisest.

Olulisemad uudised

Teenetemärgi saanud Põlvamaa ettevõtja: olen harjunud ütlema, et maksumaksjat ei näe keegi
Presidendilt Valgetähe teenetemärgi saanud pakendeid tootva Cista juhatuse liige Vahur Käärik nentis, et varem ütles ta ikka, et auraha saavad moosekandid, aga maksumaksjat ei näe keegi.
Presidendilt Valgetähe teenetemärgi saanud pakendeid tootva Cista juhatuse liige Vahur Käärik nentis, et varem ütles ta ikka, et auraha saavad moosekandid, aga maksumaksjat ei näe keegi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.