Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koolitust tehes turunda oma ettevõtet

    Koolitusturunduse all mõistetakse seda, kui ettevõte korraldab potentsiaalsetele või olemasolevatele klientidele koolituse, kus jagab oma valdkonna kohta teavet, mida osalejad töös vajavad.
    Ekspertteavet jagatakse väljapoole eelkõige lootuses, et koolitusel osalejatega tekib hilisem koostöö koolitusel puudutatud valdkonnas. Koolitusturunduse sõbralik konks peitubki selles, et kui kliendi teadlikkust valdkonnast suurendada, teab ta hakata koolituse korraldanud firma teenust tahtma.
    Näiteks kui lillede müügiga tegelev ettevõte tahab sekretäridele koolitusega endast teada anda, tuleks eeskätt mõelda, missugune on info ja õpetus, mida see sihtrühm igatseb. See võib olla näiteks kontori kujundamine lilleseadetega, teave toalilledest või elementaarsed lilleseadetõed.
    Sekretäridele võib pakkuda ka näiteks ajajuhtimise, hääle ja selge eneseväljenduse koolitust, klienditeenindust või muud taolist, mis koolituse korraldaja tegevusvaldkonnaga seotud. Kui aga koolituse sihtgrupiks on personalijuhid, vajavad nad ilmselt teavet värbamisest, intervjueerimisest, inimeste juhtimisest. Võib-olla psühholoogiast ja miks mitte ka enesekehtestamisest.
    Pärast sobiva koolitusteema valimist tuleb leida koht ja esinejad. Esinejad peaksid teemade kõrval olema magnetid, kelle pärast koolitusele tullakse. Edasi on vaja paika panna päevakava ja paluda esinejail ette valmistada sihtgrupile sobiv võimalikult praktiline ning inforikas loeng.
    Kui enda tooteinfo suudetakse koolitusväärtuslikuks vormida, võib sedagi pakkuda kas ettekandena või panna infolehed mapi vahele. Lisaks saab pastakate, infomappide ning kogu kujundusega teada anda, kes on koolituse korraldaja. Välja võib loosida teemakohaseid auhindu, viia läbi küsitlusi ja katsetada oma toodete teenuste tundmist.
    Koolituse tagaside tasuks korraldajafirmal enda peale võtta. Siis säilib suhtlusliin potentsiaalsete klientidega.
    Kõik eeltoodu peab aga jääma hea maitse piiridesse, mitte olema liialt domineeriv või läbinähtavalt reklaamimaiguline. Klientide tänulikkus vallandub alles siis, kui nad saavad koolituselt tegeliku lisaväärtuse oma töö paremaks korraldamiseks.
    Sidudes positiivse emotsiooni korraldava firmaga, on tõenäosus, et tooteid edaspidi sealt tellitakse, kordades suurem kui reklaami lehest lugedes.
    Iga ebaõnnestumine seostub korraldava firmaga ja laieneb suhtumises tema toodetesse. Seetõttu on laitmatu organiseerimine kõige olulisem.
    Põhilised kulutused lähevad ruumidele, tehnikale, kohvipausidele, materjalide tootmisele. Kui tahta tähelepanu äratada juba kutse saatmisega, võib ka teabekorraldus olla kulukas.
    Kui ei ole teada täpne osalejate arv, on raske leida ka sobivat saali. Läbikukkumine on teha koolitus suures saalis nii vähestele osavõtjatele kui ka väikest ruumi üle rahvastada. Tulemisprotsent on väiksem, kui koolitus on tasuta ja see saadakse justkui boonusena. Lahenduseks on varajane ja registreerimist nõudev teabekorraldus, põnevad kutsed või ees ootav üllatus. Muidugi peab ka koolitus ise olema atraktiivne. Kogemused ütlevad, et välja saadetud kutsetest saab vastuse umbes 30% ja vastanuist pool osaleb reaalselt.
    Koolituspäev ei tohiks olla pikk ja parim on see planeerida nädala keskele enne- või pärastlõunasele ajale. See lihtsustab osalejail töökohustuste ümber planeerimist. Toimumiskoht olgu hea ligipääsu ning parkimiskohtadega.
    Koolitusturundusüritusel võiks olla oma toimkond, kus on ülesanded jagatud. Kes tegeleb teabekorraldusega, kes sisuga, kes registreerib osalejad, organiseerib materjalid ja suhtleb esinejatega. Ka kohapeale peaks jaguma piisavalt personali.
    Kui idee küps ja tahe koolitust sihtgrupile oma teenuste kontekstis pakkuda, ei pea seda tingimata veel ise läbi viima. Kampa võib lüüa mõne konverentsikorraldaja, koolitaja või üritusturundajaga. Kogemuse mõttes on isetegemine hea ja hoiab ka kulusid kokku. Kui aga koostööpartnergi on enda reklaamimisest huvitatud, võib see hoopis aidata kulusid optimeerida.
    Autor: Tiina Saar
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.