• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki ootab kohtuasi Savisaarega

    Möödunud aasta mais võttis Savisaar ministeeriumilegi ootamatult vastu käskkirja, millega tunnistas lootusetuks veeteede ameti nõuded ASidele Tallink Grupp ja Hansatee Cargo tuletorni- ja jäämurdetasude eest, tehes ettevõttele enam kui 30 miljoni kroonise kingituse.
    Nüüd septembris aga muutis Savisaar äkki meelt ja kaebas Tallink Grupi samade tasude pärast kohtusse, nõudes ligi 34 miljonit krooni.
    Savisaare meelemuutus üllatas Tallinki. "Tallinki seisukoht on, et riigi nõuded on põhjendamatud. Nõuete aluseks olnud omaaegne määrus on põhiseadusevastane, mida on tunnistanud nii Riigikogu, õiguskantsler kui ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ise," teatas Tallinki esindav vandeadvokaat Toomas Vaher.
    Vaheri sõnul on arusaamatu, mida riik esitatud hagiga saavutada soovib. "Nõudel pole õiguslikku alust. Tegemist on asjaga, mis esialgsel hinnangul isegi ei peaks kuuluma tsiviilkohtus läbivaatamisele, sest vaidlus on avalik-õigusliku iseloomuga," selgitas ta.
    Vaher rääkis, et Tallinki inimesed on teinud ministeeriumi esindajatele ettepaneku kohtuda, kuid ministeeriumitöötajad on sellest keeldunud.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tõlgendusel tekkis Tallinki võlg 2003. aastal ja 2004. aasta esimesel poolel. Sel ajal reguleeris tuletorni- ja jäämurdetasusid teede- ja sideministri määrus, põhiseadus aga ütleb, et riiklikud maksud, koormised, lõivud, trahvid ja sundkindlustuse maksed sätestab üksnes seadus.
    Tallink Grupp ja Hansatee Cargo keeldusid võlgnevusi maksmast hoolimata sellest, et mõlemad olid tuletorni- ja jäämurdeteenust kasutanud. Tallinki tõlgendusel oleks tasud pidanud olema ette nähtud seaduses, mitte määruses.
    "Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole selles küsimuses meelt muutnud, vaid on kogu aeg oma nõudele kindlaks jäänud," teatas ministeeriumi pressiesindaja eile.
    Samal ajal kui Tallinki ootab kohtulahing majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga, on järgmise aasta riigieelarves laevandustoetusteks ette nähtud 30 miljonit krooni. Selle toetuse surus riigieelarvesse just Savisaar, kuigi peaminister Andreus Ansip oli selliselt ühe majandusharu toetamise vastu.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andres Viia, Jüri Jõema: vajadus tarkvaraarendajate järele kasvab hüppeliselt
Värske prognoosi kohaselt on info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) valdkonnas lähiaastail näha tugevalt kasvavat vajadust tarkvara- ja IKT-süsteemide arendajate järele. Neil ametialadel on juba praegu märkimisväärne katmata vajadus, kirjutavad OSKA analüütik Andres Viia ja Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu nõunik Jüri Jõema.
Värske prognoosi kohaselt on info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) valdkonnas lähiaastail näha tugevalt kasvavat vajadust tarkvara- ja IKT-süsteemide arendajate järele. Neil ametialadel on juba praegu märkimisväärne katmata vajadus, kirjutavad OSKA analüütik Andres Viia ja Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu nõunik Jüri Jõema.
USA börs sulgus järjekordselt punases
Vaatamata positiivsele päeva algusele, võtsid USA peamised indeksid peallõunal suuna alla ja sulgusid punases. Sel nädalal pole indeksid üksi päev plussis sulgunud, vahendab Yahoo Finance.
Vaatamata positiivsele päeva algusele, võtsid USA peamised indeksid peallõunal suuna alla ja sulgusid punases. Sel nädalal pole indeksid üksi päev plussis sulgunud, vahendab Yahoo Finance.
Elmo Rent ja Telia toovad 5G tehnoloogia kaugjuhitavasse sõiduautosse
ELMO Rendi arendatav kaugjuhitavat tehnoloogiat kasutav lahendus võimaldab elektriauto kliendini toimetada ja vajadusel ümber parkida ilma juhi füüsilise kohalviibimiseta masinas. 5G võrku kasutades on auto ja kaugjuhtimispuldi vahel tekkiv viiteaeg minimaalne, mis parandab oluliselt reageerimisaega.
ELMO Rendi arendatav kaugjuhitavat tehnoloogiat kasutav lahendus võimaldab elektriauto kliendini toimetada ja vajadusel ümber parkida ilma juhi füüsilise kohalviibimiseta masinas. 5G võrku kasutades on auto ja kaugjuhtimispuldi vahel tekkiv viiteaeg minimaalne, mis parandab oluliselt reageerimisaega.
Mainorist lahkunud tippjuhid kohtusid Sõõrumaa juures
Taasiseseisvunud Eesti ühe mõjukaima äripere Pärnitsate loodud Mainori kontsernis Ülemiste Cityt arendavate juhtide koosseisus toimusid mullu olulised muutused, kui ameti pani maha kaks juhatuse liiget.
Taasiseseisvunud Eesti ühe mõjukaima äripere Pärnitsate loodud Mainori kontsernis Ülemiste Cityt arendavate juhtide koosseisus toimusid mullu olulised muutused, kui ameti pani maha kaks juhatuse liiget.