Täna pärastlõunal panevad Eesti Ehituse, Sillamäe
Sadama ja Baltic Chemical Terminali esindajad nurgakivi Sillamäe sadama
läänemuulile ja kaidele, teatas ettevõte.
Pidulikul sündmusel osaleb ka Eesti Vabariigi president Toomas Hendrik Ilves.
Ehitustööde käigus rajab Eesti Ehitus ettevõttele Baltic Chemical Terminal 1172meetrise muuli ja 610meetrise kailiini, mis koosneb neljast kaist sügavusega 10 kuni 14 meetrit. Infrastruktuur rajatakse veeldatud gaaside ja vedelate väetiste laadimiseks. Tööde tulemusel piiritletakse sadama akvatoorium, mis muudab laevaliikluse turvalisemaks ja tõstab keskkonnaohutust. Samuti tõstavad uued rajatised sadama laadimisvõimsust.
Ehituse töövõtulepingu sõlmisid AS Sillamäe Sadam ja peatöövõtja AS Eesti Ehitus käesoleva aasta 27. oktoobril ning tööde üleandmise tähtaeg on detsember 2007. Poolte kokkuleppel ehitustööde maksumust ei avalikustata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
AS Eesti Ehitus on juhtiv ettevõte vesiehituse ja sadamarajatiste valdkonnas. Ettevõte on üle andnud enam kui 20 objekti, mille koguväärtus ületab 1 miljardit krooni. Aastatel 2003 - 2005 ehitas Eesti Ehitus Sillamäe sadama infrastruktuuri esimese etapi rajatised, sealhulgas kilomeetrise muuli, neli konteiner-tüüpi kaid, kaks ro-ro rampi praamidele ja kahepoolse tankerkai. Suuri vesiehitus- ja renoveerimistöid on Eesti Ehitus teostatud ka kõigis neljas Tallinna Sadama sadamas.
Sillamäe Sadam on Venemaale ja SRÜ-le kõige lähem süvasadam Euroopa Liidus, mis asub vaid 25 km kaugusel EL-Venemaa piirist. Sadama esimese etapi infrastruktuuri moodustavad kilomeetrine muul, mille kuus kaid suudavad võtta vastu kõiki Läänemeres seilavaid suurimaid laevu, 4 haruteega raudteejaam, mis on ühendatud kõikide terminalidega ning autoteede võrgustik, mis ühendab sadama territooriumit rahvusvaheliste maanteedega Tallinn - St. Peterburi ja Narva - Moskva. Hetkel tegutseb sadamas 7 terminali.
Baltic Chemical Terminal tegeleb vedellasti laadimisega ning aastas suudab see laadida 1 mln tonni ammoniaaki ja 0,5 mln tonni vedelväetisi.