Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Iga uus saab kord vanaks

    Neliteist aastat tagasi, kui ilmus Äripäeva esimene number, oli ajaleht trükitud Eesti lugeja jaoks tavatule roosale paberile. Kujundus oli julge ja erinev tol ajal ilmunud teistest päevalehtedest - Äripäeva esmase kujunduse autor Gideon Salutsky töötas Rootsis, Äripäeva emalehes Dagens Industri. Tema tehtut arendas edasi Äripäeva tollane kujundaja Anneliis Aunapuu.
    Kolme aastaga jõudis Äripäev lugejatele omaseks saada ning hakkas ilmuma tihedamini. Töö käigus selginenud kujundusideede elluviimiseks tuli 1995. a appi Roosmarii Kurvits Tartu Ülikooli ajakirjanduskateedrist, kes lõi Äripäevale kindla struktuuriga maketi. Uue logo töötas välja disainibüroo Zoom.
    Möödus kolm aastat ja meie kollektiiv tundis taas, et uus on muutumas vanaks. Trükivõimalused avardusid - saime hakata kasutama värvitrükki. Oluline oli, et kujundus toetaks lehe mugavat lugemist ja kiire ülevaate saamist pakutavatest teemadest. Neid tingimusi arvestades töötaski järjekordse maketimuutuse kallal Äripäeva vanemkujundaja Ahto Meri. Uuenenud kujundus läks käiku 1998. a sügisel.
    Tundus, et nüüd on kõik tipp-topp paigas: suured fotod, graafikud, selged tekstiplokid ja lisalood. Kuid vaikselt hakkas kujundus ikkagi isevooluteed liikuma. Muutusid rõhuasetused ja väsisid kujundusmallid. Äripäev vajas korrastamist. 2004. a kevadeks sai sellega valmis peakunstnik Kairi Kalmann. Muutused ei olnud suured, kuid vajalikud - puhastasime leheküljed liigsetest detailidest, tõime börsiküljed lehe keskele ja viisime läbi esikülje struktuurimuutuse, vähendades seal logo osakaalu. See oli eelmäng n-ö totaalsele muutumisele selle aasta novembris.
    Pea pool aastat tagasi alustas Äripäeva kujundusosakonna juht Margit Toovere mitmekülgset ümberkujundamisprotsessi. Üksipulgi arutati koostöös toimetajate ja fotograafidega läbi lehe struktuur, sisu kontseptsioon, kujunduselemendid, fotokasutus, infograafika ja muud suuremad ning väiksemad detailid. Lehekülgede struktuuri, kirjatüüpide valiku ja värvikasutuse juures oli nõuandvaks pooleks Bonnier Pressi peadisainer Jacek Utko, kes on aastaid juhtinud Poola majanduslehe Puls Biznesu kujundustiimi. Jacek on ka Äripäeva uue logo autor. Koostöö sujus tõrgeteta ja novembriks 2006 valmis Äripäeva ajaloo suurim kujunduse muutus.
    Autor: Kairi Kalmann
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.