Eelmise aasta teises pooles korraldati järjekordne mahukas turu-uuring, mis võrdleb ja analüüsib kuller- ja transportteenuse turgu ning arenguid Balti riikides.
Uuringule lisab väärtust selle rahvusvaheline mõõde - uuring on tehtud kõigis Balti riikides ühel ajal ning kasutatud on sama meetodit.
See annab ühel ja samal ajal usaldusväärse ja võrreldava ülevaate pakiveo võtmeturgudest - Eestis, Lätis ja Leedus.
Uuringu üks oluline osa käsitleb kullerettevõtte valiku kriteeriumeid ning nende muutumist ajas.
Valikukriteeriumite esikolmik on võrreldes möödunud aastaga kõige enam muutunud Lätis ja Leedus. Juba möödunud aastal oli märgata, et Läti ja Leedu ettevõtted hakkavad sarnaselt Eestiga üha enam teenuse hinna kõrval tähtsustama ka teenuse kindlust.
2006. aastal olid kolm olulisemat kullerettevõtte valikukriteeriumit: teenuse hind, kindlustunne saadetise õigeaegse kohaleviimise osas ja pikaajaline koostöösuhe.
Eestis on kullerettevõtte valikukriteeriumid jäänud suuresti samaks.
Endiselt eelistab ligi kaks kolmandikku Baltimaade firmadest teha koostööd ühe kuni kahe kullerteenuse pakkujaga. Küll ei ole kuhugi kadunud ka oma transpordi kasutamine, ehkki selle osatähtsus pigem kahaneb.
Viimasel kahel aastal on näiteks Eestis ettevõtete arv, kes paralleelselt teenuse sisseostmisega kasutavad lisaks veel oma transporti, kahanenud enam kui 60%.
Autor: Janek Kivimurd
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
1
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
2
“Ilmselt siin sügisel võib uudiseid kuulda“
5
“Aeg on sealmaal, et Eesti mehed võtavad ise asja kätte.“
Hetkel kuum
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
“Ilmselt siin sügisel võib uudiseid kuulda“
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele