• OMX Baltic−0,25%294
  • OMX Riga0,01%916,85
  • OMX Tallinn−0,19%1 974,66
  • OMX Vilnius0,06%1 233,75
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,11%9 266,39
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,34
  • OMX Baltic−0,25%294
  • OMX Riga0,01%916,85
  • OMX Tallinn−0,19%1 974,66
  • OMX Vilnius0,06%1 233,75
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,11%9 266,39
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,34
  • 20.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtjad hindavad usaldust

Eelmise aasta teises pooles korraldati järjekordne mahukas turu-uuring, mis võrdleb ja analüüsib kuller- ja transportteenuse turgu ning arenguid Balti riikides.
Uuringule lisab väärtust selle rahvusvaheline mõõde - uuring on tehtud kõigis Balti riikides ühel ajal ning kasutatud on sama meetodit.
See annab ühel ja samal ajal usaldusväärse ja võrreldava ülevaate pakiveo võtmeturgudest - Eestis, Lätis ja Leedus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuringu üks oluline osa käsitleb kullerettevõtte valiku kriteeriumeid ning nende muutumist ajas.
Valikukriteeriumite esikolmik on võrreldes möödunud aastaga kõige enam muutunud Lätis ja Leedus. Juba möödunud aastal oli märgata, et Läti ja Leedu ettevõtted hakkavad sarnaselt Eestiga üha enam teenuse hinna kõrval tähtsustama ka teenuse kindlust.
2006. aastal olid kolm olulisemat kullerettevõtte valikukriteeriumit: teenuse hind, kindlustunne saadetise õigeaegse kohaleviimise osas ja pikaajaline koostöösuhe.
Eestis on kullerettevõtte valikukriteeriumid jäänud suuresti samaks.
Endiselt eelistab ligi kaks kolmandikku Baltimaade firmadest teha koostööd ühe kuni kahe kullerteenuse pakkujaga. Küll ei ole kuhugi kadunud ka oma transpordi kasutamine, ehkki selle osatähtsus pigem kahaneb.
Viimasel kahel aastal on näiteks Eestis ettevõtete arv, kes paralleelselt teenuse sisseostmisega kasutavad lisaks veel oma transporti, kahanenud enam kui 60%.
Autor: Janek Kivimurd

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele