• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enamik automüüjaid ei luba biodiislikütust paaki valada

"On mootoreid ja mudeleid, millele sobib biodiislikütus, ja on mootoreid, millele mitte. See on tehase poolt selgelt reglementeeritud," ütleb ASi Saksa Auto tehnikadirektor Urmas Püssa. Sama arvab Škoda edasimüüja Auto 100 ASi teenindusjuht Taavo Rebane. "Vanadel autodel võib küll, aga uutel on küttesüsteem ehitatud teisiti ja neile biodiislikütus ei sobi," selgitab Rebane.
"Standardile vastav biodiislikütus ei riku mitte kuidagi auto mootorit," räägib Eesti Biodiisli Tootjate Liidu juhatuse liige Ergo Themas. "Auto mootorit võib rikkuda siis, kui biodiisli pähe valatakse autopaaki puhast taimeõli, nagu on levinud Inglismaal."
Themase sõnul tuleb autoesinduste vastuseis hoopis uute heitgaasistandardite pärast, kus lämmastikoksiidi ühendite näitajad on väga madalale lastud. "Puhta biodiislikütuse puhul on see näitaja aga natuke suurem ja seetõttu ei saagi autotootjad seda soovitada," ütleb ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mercedes-Benzi esindava ASi Silberauto Tartu veoautode hooldusmeistri Toomas Variku sõnul pole biodiislikütust mõtet kasutada. "Sellel ei ole mõtet, sest siis tuleb auto arvutiga ümber seadistada. Samuti jääb biodiislikütuse kasutuse puhul läbisõit palju väiksemaks."
"Seda kütust ei olegi hea kasutada täiesti puhtana, sest siis kulub seda rohkem," räägib OÜ Biothompson asutaja Olev Tomson, "kõige efektiivsem on see segatult päris diisliga."
Enamik autotootjaid tunnustabki biodiislikütust 5% ulatuses segatuna tavadiislikütusesse. Sellist segu lubavad oma autodes kasutada näiteks kõik uuemad Honda, Fordi, Toyota, Volvo ja Audi mudelid.
Favora, kes Eestis ainsana müüb rohelist kütust, enam uusi partiisid juurde ei osta. "Biodiislikütusele kehtestatud normid on nii ranged, et kogu aeg oli sellega ainult üks jama," põhjendab Favora kaubamärgi all tegutseva ASi Johnny tegevjuht Kalmer Johanson biodiisli müügist loobumist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele