Õige pea, 14. aprillil, asuvad järjekordsed abituriendid kirjutama kirjandit. Kõigiks riigieksamiteks vajalike teadmiste omandamiseks käivad paljud noored tarkusi omandamas ettevalmistavatel kursustel.
Jana Sai Kuressaare Gümnaasiumist leiab eksamiteks ettevalmistumisel alati abi õpetajatelt. Eksamite õnnestumine on võrdselt tähtis mõlemale osapoolele.
Kuressaare õpilaste seas pole lisakursuste võtmine levinud. Tundides tehakse usinalt tööd, mistõttu pole ettevalmistuskursuste järele vajadust. Kuressaare Gümnaasiumi 104. positsiooni kohta riigieksamite keskmiste tulemuste põhjal koostatud koolide edetabelis ütleb Jana, et alati võiks paremini.
Madis Šumanov Rakvere Eragümnaasiumist suhtub koolide edetabelisse adekvaatselt. Küsimusele, kas õpetajad aitavad eksamiteks valmistumisel, vastab Madis, et küllaltki.
Madise sõnul õppivad ja tuubivad tublimad abituriendid nädalaid kodus. Vahel käiakse ka kampades teadmisi omandamas, osad noored õpivad ja arutavad kooliasju isegi Skype'i teel.
Gustav Adolfi Gümnaasiumis õppiv Anu Einberg mainib: "Minu kooli õpetajad on huvitatud õpilaste võimalikult headest riigieksamite tulemusest ja aitavad õpilasi meeleldi." Kursustel käiakse erinevates koolituskeskustes, samuti korraldavad õpetajad mitmeid konsultatsioone.
Anu arvab, et riigieksamite põhjal koolide järjestamine on vale ja seab koolidele ning õpilastele valed eesmärgid. Liigne riigieksamite tähtsustamine devalveerib koolihinnete väärtuse ja paljudes koolides muutub ainetes, milles eksameid ei tehta, materjali omandamine 12. klassis tähtsusetuks.
Autor: Annika Saar