• OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5000,88%6 429,59
  • DOW 301,05%44 438,78
  • Nasdaq 1,02%21 604,57
  • FTSE 1000,2%9 147,81
  • Nikkei 2252,15%42 718,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5000,88%6 429,59
  • DOW 301,05%44 438,78
  • Nasdaq 1,02%21 604,57
  • FTSE 1000,2%9 147,81
  • Nikkei 2252,15%42 718,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • 07.05.07, 14:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Häkkerid eksitavad liiklust

Autojuhid peavad olema ettevaatlikud - satelliitnavigatsiooni seadmetesse sissemurdmine ja valeteadete saatmine on häkkerite uus huviobjekt.
Kurikaelad või isegi terroristid võivad põhjustada liikluses suuri häireid, kasutades internetis vabalt saadaolevaid juhiseid ning seadmeid, mis maksavad elektroonikapoes umbes 2200 krooni, kirjutas Sunday Telegraph.
Häkker saadab tegelikult liikluskontrolli firmade poolt saadetavaid ummiku- ja teesulgemisteate pähe valesõnumeid , kasutades FM-raadiosaatjaid.
Kui navigatsioonisüsteem saab sellise teate - pole vahet, kas õige või pahatahtliku valesõnumi, pakub ta välja uue marsruudi. Sõltuvalt seadistusest võib süsteem teha seda isegi juhti hoiatamata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Briti firma Inverse-Path esindaja Andreas Barisani näitlikustas selliseid pettusvõimalusi Kanadas toimunud konverentsil. "Tegelikult on see väga lihtne. Saab sulgeda teid, moodustada ummikuid või inimesi ringi suunata," ütles ta. "On võimalik suunata kogu liiklus ühele teele või teha enda jaoks tee vabaks. Sellistel pettustel on hulk variante."
"Praegu maanteeinfo saatmiseks kasutatav süsteem kasutab väga vana tehnoloogiat. Vaja on minna üle sellisele, kus kasutatakse krüpteeritud sõnumeid," rõhutas Barisani.
Briti kuningingliku autoklubi kampaaniajuhi Sheila Raingeri sõnul on kahju, kui lööb vankuma inimeste usaldus satelliitnavigatsiooniseadmete poolt edastatud ummikuhoiatustesse, sest see on süsteemi üks tugevamaid külgi.
"Mitte ummikusse kinni jääda on kasulik juhile, ummik laheneb kiiremini ning see on kasulik ka keskkonnale," lisas ta. "Kuid satelliitnavigatsioon ei asenda aju. Inimesed ei peaks oma suunataju seadme kätte usaldama. Alati on võimalik võtta operaatoritega ühendust, kui tundub, et navigaator annab imelikke suunajuhiseid."
Firma Trafficmaster esindaja Phil Hale nimetas navigatsiooniseadmete häkkimist võimalikuks, kuid lisas, et inimesed, kes seda teevad, satuvad seadusega pahuksisse.
Loe ka teisi Novaatori uudiseid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 4 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele