• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 29.05.07, 16:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: viimane, mida kuulda tahame on, et RailBalticast loobutakse

Tänasel kohtumisel RailBaltica projekti Euroopa koordinaatori Pavel Telickaga kinnitas minister Juhan Parts, et Eesti on igati huvitatud RailBaltica projekti jätkamisest ja pooldab etapiviisilise tegevuskava rakendamist, teatas ministeerium.
„Eesti esmane huvi on see, et põhja- ja lõunasuunalised kauba- ja reisijateveod hakkasid toimima kogu olemasoleva trassi ulatuses,” ütles minister Juhan Parts, kelle sõnul tahab Eesti viimasena kuulda seda, et RailBaltica projekt on peatatud. „Meie tegevuskava hõlmab Tartu–Valga raudteeliini rekonstrueerimist aastatel 2008–2009 ning Tallinna–Tapa vahelise lõigu teise olemasoleva rööpapaari rekonstrueerimistöid aastatel 2009–2010,” rääkis Parts ministeeriumis toimunud kohtumisel.
Nimetatud töid rahastatakse AS eesti Raudtee omavahenditest ning jutt käib kiirustasemest 120 km/h. Järgnevad sammud RailBaltica investeeringute realiseerimiseks nõuavad detailsemaid uuringuid. See kätkeb endas detailset tasuvusanalüüsi, keskkonnamõjuhinnanguid ning tehniliste parameetrite arvutusi kuni eelprojekti koostamiseni välja. Selleks taotleme ka koordineeritult Läti ja Leeduga kaasrahastamist Euroopa Liidu transpordivõrgustiku 2007–2013 perioodi eelarvest.
RailBaltica koordinaatori Telicka sõnul peaks Eesti andma Euroopa Komisjonile ka ametliku sõnumi raudtee renoveerimistööde jätkumise kohta, siis saaks komisjon konkretiseerida kõnealuse projektiga seotud samme. Minister Partsi sõnul saabub kinnitus kohe pärast MKMi tegevuskava heakskiitu valitsuses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

RailBaltica on Euroopa Liidu trans-Euroopa prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi–Kaunas–Riia–Tallinn–Helsingi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 28 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele