Eesti kaudu toimiv Venemaa ja Lääne
vaheline transiitkaubandus kahaneb pronksimässu tulemusel mullusega võrreldes
30–40 protsendi võrra, leiab kohalikke transiidihaisid koondav Transiidi
Assotsiatsiooni värske analüüs. Veomahuks jääb 25–30 miljonit tonni aastas.
See omakorda toob kaasa mitmete riigifirmade tulude vähenemise. Näiteks Eesti Raudtee kaotab prognoositud tuludest aasta lõpuni 325–420 miljonit krooni ja Tallinna Sadam 190–200 miljonit krooni, kirjutas Eesti Ekspress.
Sadama maikuu tulemusi venelaste boikott veel vormiliselt ei mõjutanud, kuna peaaegu kõikides terminalides olid ees arvestatavad tagavarad (näiteks söeterminal, väetised ja nafta). Seetõttu läbis sadamat mais isegi kolm protsenti enam kaupa kui mullu.
Juunis aga saab ka sadam oma vitsad kätte, sest laod on tühjaks veetud. Näiteks toimus söevedu mais varasemal tasemel, praeguseks on laod tühjenenud ning juunis-juulis söeveolaevu Tallinna Sadamasse eriti ei saabu.
Raudtee võtab Eesti piiril praegu vastu kuni 35 protsenti vähem ronge kui aasta tagasi. Transiidi Assotsiatsioon soovitab riigil üle vaadata nii sadamalt, raudteelt kui ka Eesti Lootsilt saadavate dividendide kava ning kahandada väljavõetavaid rahasummasid.