Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bassikõlari peitmine autosse üha levinum

    Põhjust pole vaja kaugelt otsida - kui tahetakse säilitada originaalstereo ja heli natuke paremaks teha, ongi vaja autosse pista väike bassikõlar. Ühtlasi soovitakse, et see ei võtaks ruumi ja et paigaldaja selle kuskile ära peidaks.
    Bassikõlar pannakse tavaliselt külgede sisse, istmete alla või siis kindalaeka asemele. Ikka ruumi kokkuhoiu mõttes. Varaste eest peitmine Ando sõnul viimasel ajal teemaks pole, sest eriti enam ei kuule, et keegi oleks bassikõlari kastist või võimendist ilma jäänud.
    Kõlari peitmine on kindlasti ajamahukam, kui lihtsalt kasti tegemine ja selle autosse toppimine. Kui muidu piisab sellest, et võtad sobiva bassikõlari, arvutad vajaliku kasti mõõdud ja ehitad valmis, siis peitmisega lisandub ka kasti autosse mahutamise faktor.
    Loomulikult tuleb ka auto päris lahti võtta ja vajadusel mittekandvaid kereosi lõigata. Vahel ei saa kasti teha puidust, vaid see tuleb vormida klaasplastist. Nimelt on mõned auto õnarused, kuhu bassikõlarit võiks peita, sellised, et sinna on mugavam kasti klaasplastist vormida kui puidust teha.
    Bassikõlari peitmine muudab projekti maksumuse kliendile Indrek Ando ütlusel kolmkümmend protsenti kallimaks. Asi pole materjalides, vaid lihtsalt mahukas töös.
    Peidetud bassikõlari antav tulemus ei pruugi aga sageli olla piisavalt hea. Üheksakümnel protsendil juhtudest jääb heli tunduvalt kehvem, kui oleks sama kõlari korraliku kastiga pagasiruumi panemisel, kinnitab Ando. Põhjuseks see, et kõlareid ei saa suunata, nagu tahaks.
    Näiteks bassikõlari peitmisel külje sisse on esiteks kast väiksem, kui kõlar seda tegelikult vajaks, ja ka kõlari suund pole kõige õigem. Nii peaks luukpäraga autos kõlar vaatama luugi poole. Kui see aga vaatab teise külje poole, levib heli kuulajateni tugeva viivitusega.
    Kõige veidram koht, kuhu Ando on pidanud bassikõlari peitma, on auto kindalaegas. Õigupoolest kadus ümberehituse käigus kindalaegas üldse ära ja natuke ohverdati ka kõrvalistuja jalaruumi, et sinna mahutada bassikõlari kast. Muuta tuli ka auto puhurite süsteemi, need pidi kasti pealt läbi vedama. Tegu oli väikese autoga, nii et ruumi ohverdamata polekski mujale saanud sellist asja ehitada.
    Bussidel saab bassikõlari panna tavaliselt istme alla. Enamlevinud on siiski külje sisse peitmine. Kui auto struktuur kannatab, võidakse lõigata välja tagumine aknalaud ja ehitada sinna õhuke puidust kast, et kõlar vaataks akna poole. Võimalik on ka kõlari paigutamine tagavararatta sisse, kuid see pole end õigupoolest õigustanud.
    Sedaankerega autosse bassikõlari peitmine on Ando sõnul sama mõttetu, kui osta endale kodukino ja viia selle bassikõlar kööki mängima.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.