Läbi suure raskuste maailma ühe mõjukaima
majanduslehe Wall Street Journali ostnud Austraalia miljardärist meediamogul
Rupert Murdoch plaanib lehele lugejaid juurde võita, tehes lehe Äripäeva
sarnaseks.
Nii kirjutas Guardian, et 5 miljardi dollari eest lehe ostnud Murdoch plaanib Wall Street Journali (WSJ) teha vähem spetsialiseerituks, kirjutas Äripäev. "Ma tahan teda parandada igast küljest, alustades tööst rahandusuudiste kajastamisel, samuti soovin lisada rohkem rahvuslikku ja rahvusvahelist temaatikat," lausus Murdoch.
Ekspertide ja ajakirjanike ennustus, et lehe formaat muutub ja ta võib veidi kolletuda, tundub täide minevat. Sammus poleks midagi imelikku, kuna Murdochit peetaksegi kollase meedia ässaks. "Tahan lisada kunsti, moe ja kultuuri kajastamist," ütles Murdoch.
Skeem meenutab Bonnieri gruppi kuuluva Äripäeva ja selle emalehe Dagens Industri saatust. Viimase edu sai alguse, kui muudeti pisikese kahjumis tööstuslehe formaati, kasutades tabloidlikku esikaant, lisades visuaalselt köitvaid pilte ja graafikuid ning lihtsustades tekste ka tavalugejale arusaadavaks. "Dagens Industri oli tõesti üks esimesi n-ö kvaliteetlehti, kes võttis kasutusele seni vaid tabloidile omased võtted ja saavutas uskumatu edu," ütles Äripäeva peadirektor Igor Rõtov. Tema sõnul on viimase viie aasta jooksul toimunud läbimurre, mil nii Euroopas kui ka Ameerikas on n-ö tabloidistunud lausa ridamisi traditsioonilisi kvaliteetväljaandeid, näiteks Times Inglismaal ja Dagens Nyheter Rootsis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Isegi selline kvaliteedi dinosaurus nagu Frankfurter Allgemeine on sunnitud võtma kasutusele lugejasõbralikud elemendid," lisas Rõtov.