Kas naisena on raske juhiks saada?
Kindlasti. Kas mehed tunnistavad seda või mitte, aga nad peavad autoäri meeste valdkonnaks. Olen mõnes mõttes nagu valge vares selles seltskonnas. Olen pidanud päris kõvasti vaeva nägema enda tõestamisega, et ma tean, millest ma räägin.
Milline on Teie isiklik suhe autodesse?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mulle meeldib, muidu ma ei teeks seda tööd. Ei oska öelda, kas suudaksin müüa mingit teist automarki. On õnn ja juhuste kokkulangevus, et kokku on sattunud autod ja Itaalia teema.
Miks just Itaalia auto?
Mulle meeldib Itaalia autode puhul nende disain. Ja et nendes on hing. See on keemia, mulle meeldivad ka itaallased, nende ellusuhtumine.
Kas Te olete kokku lugenud, mitu korda olete Itaalias käinud?
Ei ole, alguses küll üritasin, aga nüüd on arvepidamine läinud sassi. Kusagil kümme korda aastas tuleb käia.
Kas olete nõus, et naised on kehvemad autojuhid kui mehed?
Ma ei ole sellega nõus. Naised on võib-olla kehvemad teiste liiklejatega arvestamises, sest nad on keskendunud enda tegevusele ja tõestamisele, et nad on head autojuhid. Nad ei pane näiteks tähele, et teisi lasta välja peateele. Olen väga kehvade meesautojuhtide kõrval istunud, kus olen ennast ebaturvaliselt tundnud. Kehvasid autojuhte on nii naiste kui ka meeste seas.
Kui tähtsaks peate edetabeleid ja müügitulemust numbrites?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praeguste omanike prioriteet on pigem ettevõtte kasumlikkus, mitte müügitabeli tipus figureerimine. Kuigi nii turuosa kui ka edetabelid on samuti tähtsad, see on tasuta reklaam ja müügiargument.
Paljudel autoostjatel on konkreetne margieelistus. Kui palju ettevõtte edukuses sõltub juhist?
See, mida ostetakse, on kinni trendides. Mitte juhis. Eestis ostetakse neljaveolisi, kas neid on vaja või mitte. Trend on omada võimsat autot, millega oleks võimalik sõita igal pool, kuigi samas ei sõideta igal pool. Põhjuseks võib olla, et lääne auto ostmise kogemus on veel väike, ei tehta ratsionaalseid otsuseid. Selle taga võib olla ka psühholoogiline vajadus ennast tõestada ja näida tugevamana ning võimsamana. Võib-olla jääb puudu turvatundest, seda otsitakse siis autode juurest.
Mida Te peate juhina enda tugevuseks?
Üritan leida uusi lahendusi, et inimeste töö oleks kergem. Näiteks organiseerisime ümber logistika ja ladustamise, mille tulemusel inimestel jäi aega olulisemate asjadega tegelemiseks. See oli võti, mis tõi Itaalia Auto välja aastaid kestnud kahjumist.
Tugevus on ka see, et armastan tööd, mida teen. Kui käiksin tööl, sest nii on kombeks, oleksin autoritaarne juht ja ei üritaks protsessidesse sekkuda, vaid ainult nõuaksin.
Aga mõni puudus juhina?
Olen kannatamatu, kui inimesed ei taha kiiresti kaasa tulla. Ja võib-olla siis ütlemistes isegi terav. Mis ei tähenda, et karjuksin inimeste peale. Oleks naljakas, kui väike naine karjuks suurte meesalluvate peale.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teiseks ei julge ma piisavalt ülesandeid delegeerida, kipun neid üle tegema või kontrollima. Eriti just tööde puhul, mida olen varem ise teinud, olen ju altpoolt ülespoole kasvanud. Ma ei saa lahti tundest, et midagi on tehtud valesti, kipun vales kohas õpetama.
Kuidas Te suhtute väitesse, et optimaalne aeg ühes firmas töötamiseks on viis-kuus aastat?
Ma ei ole sellega nõus, eriti kui töö on huvipakkuv ja näed perspektiivi. Sattusin juhtima ettevõtet, mis oli kehvas seisus. Viie-kuue aasta sees oli ka tehas vahepeal kolm aastat kehvas seisus. Kogu aeg on olnud väljakutseks püsima jäämine. Minu viis-kuus aastat alles algab, sest tehas on põhjast välja tulnud ja Itaalia Auto on jõudnud minu jaoks stardipositsiooni.
Milline tehtud otsustest on olnud kõige raskem?
Inimeste vallandamine. Jääb tunne, et teed kellelegi liiga. Aga endale tuleb aru anda, et kui seda ei tee, teed liiga ülejäänud töötajatele ja iseendale.
Raske otsus oli ka sellele kohale kandideerimine.
Kus ja kellena Te näete ennast 10 aasta pärast?
Aja jooksul on välja kujunenud visioon, kuidas autodiiler peaks toimima ja töötama. Praegu ma tegelen ainult autode maaletoomisega, otseselt lõpptarbijaga meie organisatsioon ei suhtle, selleks on edasimüüjad. Võib-olla tahaksin püsti panna uue autokeskuse. Nullist, nii et ei kordaks vanu tehtud vigu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Milline on Teie nõuanne algaja juhile?
Selgeks tuleks teha valdkond, kuhu sattusid. Ma pole nõus arvamusega, et hea juht võib töötada ükskõik millises valdkonnas. Teema tuleks selgeks teha, pead teadma, millest räägid.
Ingrid on sihikindel, järjepidev, hea huumorisoonega. Ta teab, mida tahab.
Ingrid säilitab ka kõige hullematel hetkedel huumorimeele. See päästab tihti. Ta on emotsionaalne, võib vihastada ja hetk hiljem juba naerda selle üle.
Ingrid võiks osata rohkem delegeerida. Eraelu ja tööelu lahus hoida. Ta fännab Itaaliat, räägib ka keelt, mis on suures plussiks itaallastega suhtlemisel. Samas ta ei räägi ainult autodest, vaid saab aru, et elus on ka muud.