7. detsember 2007 kell 9:56

Kuidas ostad, nõnda oled

Jõulueelne ostuhullus kogub tuure. See on aga ka aeg, mil majandusinimesed üritavad tähele panna trende, mis ostlemist mõjutavad.

Kenti ülikooli turundusprofessor Paul Albanese uuris inimeste käitumist kaubandusasutustes ning jagas inimesed selle põhjal nelja isiksusetüüpi: normaalne, neurootiline, primitiivne ning psühhootiline.

„Normaaltarbija kulutab vähem kui ta teenib ning hoiab raha tulevikuostudeks. Neurootik kulutab poeskäikudele meeletult aega, kuid ei osta tihtipeale mitte midagi,” ütles Albanese. Ostusõltlased kuuluvad primitiivsesse isiksusetüüpi, psühhootikud lähevad kulutamisega nii üle piiri, et põhjustavad sellega endale tõsiseid majanduslikke, aga ka juriidilisi probleeme.

Hetkel kuum