Finnairi uues kitsama fookusega strateegias ei olnud Aerole enam kohta, ütles Tommi Aaltonen, kes juhtis firmat seitse aastat ehk selle asutamisest saadik. "Muidugi on mul kahju," tunnistas ta.
Edaspidi teenindab liini Soome eralennufirma Finncomm Aero, mis jätkab lende sama ATR-72 tüüpi, kuid uhiuute ja mugavamate turbopropellerlennukitega, ütles Finnairi Balti riikide müügidirektor Matias Sarkkinen. Lennugraafik jääb samaks.
Aero Airlinesi töötajatele pakutakse võimalust jätkata töötamist emafirmas. Kokku oli Aero palgal Eestis 130 inimest.
Finnair asutas Eesti tütarfirma 2001. aastal kulude kokkuhoiuks ning koondas sinna kõik oma ATR-tüüpi propellerlennukid.
Praeguseks on need juba keskmiselt 15 aastat vanad ning selleks et jätkata, oleks tulnud teha olulisi investeeringuid, ütles Finnairi asedirektor Henrik Arle reedel Tallinnas. Emafirma jaoks oli otstarbekam nii rahalist kui ka inimressurssi teistmoodi kasutada.
Parimatel päevadel tegi Aero 60 lendu päevas ning vedas aastatel 2005-2006 Tallinna ja Helsingi vahel ning Soome siseliinidel kokku 1,5 miljonit reisijat.
"Olime toona reisijate arvult Eesti suurim lennufirma ning suurim siseriiklik operaator Soomes," ütles Aaltonen. Firma käive oli ca 782 miljonit krooni ning teeniti ka väikest kasumit.
Uue kontserni juhiga uuenenud strateegias ei arenda Finnair enam aktiivselt tegevust Euroopa suunal ega Soome siseliinidel, vaid keskendub Aasiale. Nii tuli ka Aerole otsida uut rakendust.
Aasta tagasi nimetas Finnairi kontserni juht Jukka Hienonen ühe võimalusena Finnairi tšarterlendude koondamist Aerosse, kuid sellest plaanist ei saanud asja. Skandinaavia reisijate seas elab visalt edasi eelarvamus "Eesti lennufirma" suhtes, ütles Aaltonen.
Negatiivsete tegurite seas oli ka Eesti kontrollimatu palgaralli ning Soomega võrreldes rangem töö- ja puhkeaega reguleeriv seadus, mis on kimbutanud ka Estonian Airi. Aero jätkamise kaalukaim vastuargument oli aga suur investeerimisvajadus.
Eesti tütarfirma sulgemisega lõpeb ühtlasi Finnairi propellerlennukite ajastu - reedel teatas firma, et on leidnud ostja ka kolmele viimasele ATR-tüüpi lennukile. Seitsmest Aero lennukiparki kuulunud lennukist neli müüdi juba eelmisel aastal.
Firma nimi Aero, mille all Finnair ise 1923. aastal tegevust alustas, läheb aga riiulile tagasi kolmandat tulemist ootama.
Seotud lood
Alanud aasta tõotab tulla väikeinvestorite jaoks tegus, sest turge juhivad mitmed tehnoloogilised uuendused, regulatiivsed muudatused ja makromajanduslikud suundumused. Freedom24 analüütikud annavad näpunäiteid, millele tähelepanu pöörata.