Toyota laseb juba lähiajal Jaapanis müügile
autod, mis jälgivad, et autojuhi silmad oleks rooli taga korralikult lahti.
Süsteemi eesmärk on vähendada roolis magama jäämise tõttu juhtunud õnnetusi. Autole on lisatud kaamera, mis jälgib juhti ning arvuti, mis suudab kaamera ülesvõtteid lugeda ning aru saada, kas juhi silmalaud on juhtimiseks piisavalt lahti. Kui süsteem saab aru, et juhi olekul on midagi viga, annab see häiret.
Sellise süsteemi väljaarendamisega tegelevad paljud autotootjad, kuid Toyota on maailmas esimene, kes jõuab autoga turule, esialgu siiski vaid Jaapanis.
Seotud lood
Auto jälgib koos juhiga liiklust ning
lülitab välja mobiiltelefoni, kui pingelises liikluses pole vaja juhti segada.
Volkswagen kergitas saladuskatet
lahendustelt, mis on hetkel firma uurimisosakondades arengujärgus, aga mitte nii
kauges tulevikus võivad kuuluda iga auto varustusse. Popular Mechanics tegi
nähtust ülevaate.
Kuidas hoida purjus inimesi roolist eemal,
kui nad on oma kriitikameele pitsipõhja uputanud? Autotootjad püüavad luua
lisaseadmeid, mis napsitanud juhi roolist eemal hoiaksid.
Autogigant General Motors loodab, et
tarkvaral põhinevad autod aitavad leida uusi innovaatilisi lahendusi ning
ühtlasi aitavad autotööstuse madalseisust välja.
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.