• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,32%8 786,2
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,32%8 786,2
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • 22.01.08, 15:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maxima: jaekaubanduses on niigi tohutu konkurents

Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid usub, et Prisma uus suund saada siinseks hinnaliidriks ei too kaasa erilist hinnasõda.
„Sõda ei saa eriti tekkida, kuna konkurents on juba niigi tohutu,“ rääkis Erilaid. „Kui konjunktuuriinstituudi toidukorvide võrdlust vaadata, siis selgub, et erinevates kauplustes on umbes 700kroonise toidukorvi hinnavahel vaid 100 krooni piires. Vahed ei ole nii müstilised, et siin veel tihedamat konkurentsi tekitada.“
Lisaks märkis Maxima esindaja, et Prisma ei ole niivõrd suur kett, et kogu turgu liikuma panna. „Kui, siis suudaksid nad mõjutada Tallinna, mujal Eestis neid aga ei ole, samuti pole neil ka suuri laienemisplaane,“ selgitas ta.
Erilaiu sõnul on toidukaupade hinnatõusuga juba niigi mitmete piima- ja leivatoodete hinnavahed kokku kuivanud. „Näiteks aasta tagasi, kui liiter kilepiima maksis Maximas 5,40, siis kallimate ja odavamate kettide hinnavahe ulatus üle krooni. Nüüd, pärast seda kui tootjahinnad on tublisti rohkem kui poole võrra tõusnud, jäävad kettide hinnaerinevused vaid mõnekümne sendi piiresse. Tootjad on toidukaupade hindu tõstnud, kuid kallimad kauplused ei saa enam varasemat juurdehindlust rakendada, sest hinnad tõuseksid üle mõistuse kõrgeks," tõi ta näite.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maxima tegevdirektori Zydrunas Valkerise sõnul võidavad konkurentsi kasvust ennakõike tarbijad. "Kaupmehed pingutavad rohkem kvaliteedi osas ja tarbijatele ei tule hinnatõus enam nii järsuna," märkis ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele