• OMX Baltic0,06%296,98
  • OMX Riga−0,18%915,94
  • OMX Tallinn−0,1%2 033,73
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 5000,03%6 468,54
  • DOW 30−0,02%44 911,26
  • Nasdaq −0,01%21 710,67
  • FTSE 1000,00%9 177,49
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,06%296,98
  • OMX Riga−0,18%915,94
  • OMX Tallinn−0,1%2 033,73
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 5000,03%6 468,54
  • DOW 30−0,02%44 911,26
  • Nasdaq −0,01%21 710,67
  • FTSE 1000,00%9 177,49
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 04.02.08, 14:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Noop: õlle tarbimine väheneb juba teist aastat järjest

A. Le Coqi juht Tarmo Noop ütles aripaev.ee-le, et vaatamata asjaolule, et neil õnnestus saada juurde peaaegu 2 protsenti turuosa, kahaneb õlle tarbimine juba teist aastat järjest.
„Ennekõike on lahja ja kange võrdsustatud,“ kommenteeris lahja alkoholi langustrendi Noop ning lisas, et kange alkoholi ost on rohkem planeeritud ja õlu ning muu lahja alkohol käib nn impulssostu alla.
Ka Eesti Õlletootjate Liidu esimees Cardo Remmel tõi välja, et õlle tarbimine on võrreldes kange alkoholiga vähenenud. „Õlu on suhteliselt kallis. Viin on odavam,“ märkis ta. Ka nõustub Remmel Noobiga, et õlle ostmine on hetkemõtte ajendil tehtav ost, mida sama lihtsalt võib ka tegemata jätta. „Teatud piirangud mõjutavad. Kui sul teleka ees õlle isu tuleb, siis ei sõida sellepärast teise linna õlu järele,“ rääkis Remmel.
Noop tõdeb samuti, et oma rolli mängib ostu sooritamise juures hind, mis õllel on tõusnud, kuna tooraine on kallinenud. Faktumi uuringu põhjal tehti kindlaks, et kui toote hind tõuseb vähemalt 10%, siis hakkab tarbija ostma muud toodet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine õlle müügile negatiivselt mõjuv asjaolu on see, et kange ja lahja alkohol on võrdsustatud ja näiteks uue reklaamiseaduse kohaselt võib igasugust alkoholi reklaamida alates kella 21st.
Ka töötab õlu tarbimisele vastu vähene turistide arv, rääkis Noop, kelle sõnul ootab peagi ees uus aktsiisitõus, mis toimub ka Soomes. Viimane võib aidata kaasa õlle tarbimise kasvule.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 1 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele