Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kampaania tarvis loo teemakeskne minisait

    Internetiturunduse spetsialisti Priit Kallase hinnangul on minisaidid kõige efektiivsem meetod oma internetireklaamist tulemus välja pigistada.
    "Kindlasti on neid, kes seda mingi põhjusel ei tee, aga minisait annab paremaid tulemusi kui koduleht. Arvan, et minisaitide senisel vähesel kasutamisel on kaks põhjust: teadmatus ja laiskus. Turundajad ei tea, et nii võib kampaania efektiivsust kordades suurendada. Teiseks on hea kampaanialehe tegemine pingutust ja ressursse nõudev ning üritatakse lihtsama vaevaga läbi saada.
    Väga oluline asi kampaanialehtede juures on võimalus neid testida. Mõistlik oleks teha mitu versiooni ja neid vaheldumisi külastajatele näidata."
    Võimsaid minisaite kasutavad Coca-Cola, Mentos ja muud maailma juhtivad firmad, Eesti omadest hiljuti ka Hansapanga bränd NPNK. Näiteks sobib hästi käimasolev EMT mobiil-ID kampaania lehekülg mid.ee, kus firma ühe toote tutvustamiseks on loodud eraldi veebileht, selle reklaamimiseks on käimas kampaania mitmetes reklaamikanalites.
    Internetireklaami firma Klikivabrik juhi Jaano Martin Otsa sõnul on hästi läbimõeldud minisait (kampaanialeht, landing page) õige kasutamise korral võimas turundusrelv.
    "Uue aadressiga võib ka tembutada, kui võimalusi ja viitsimist on. Kampaaniale ei anna see kuigi palju juurde, kui tegu pole just iseseisva brändiga.
    Sel juhul võib minisaidist tootegrupi uus põhileht välja kasvada. Kampaanialeht võib väga hästi olla ka põhisaidi osa või alamdomeen, kuhu linkidega saab suunata.
    Kui on tähtis, et veebiaadress oleks lihtne ja reklaami näinud inimestele meelde jääks, võib minisaidist teha kampaania ajaks põhisaidi avalehe ja päris-avalehe seniks lingi alla panna," kirjeldas Ots.
    Kallase sõnul on kampaanialeht koht, kus kasutajale edastatakse üks kindel sõnum ja üritatakse ta tegutsema panna.
    "Lehelt tuleks eemaldada kõik, mis võib külastaja tähelepanu soovitud tegevuselt kõrvale viia. Just tähelepanu hajumine on põhjus, miks ei ole mõistlik kasutada firma kodulehe alamlehti sellistes kampaaniates. Need ei ole konkreetse kampaania jaoks kohandatud ja sisaldavad seetõttu palju müra."
    Kampaania minisait on kallis, kuid tasub ennast ära. Kulud algavad juba heast veebiaadressist, mis võib maksta märgatava summa. Õnneks on olukord täna veidi leevendumas, kuna .ee domeenid peaks tulema vabamüüki.
    Ka Otsa arvates peab minisait, kuhu külastajad suunatakse, olema eelkõige ja ainult funktsionaalne: "Meelelahutust otsitakse mujalt, kus on rohkem ja kvaliteetsemat. Samuti nagu e-maksuametis toimetav maksumaksja ei taha sel hetkel vanade sõpradega kalapüügist chattida või panganeti külastaja ei viitsi oma kontoväljavõtete kõrval flirtida. Vahet pole, kas liiklus meelitatakse minisaidile spämmiga, bänneritega või välireklaamiga, tähtis on kampaanialehe eesmärgipärasus."
    Otsa sõnul nõuab iga koduleht inimeste aega ja kulusid, sellega tuleb arvestada: "Näiteks pärast kampaania lõppu veebi tohletama jäetud kampaaniasait toob tootele pigem kahju. Kui tegu on ühekordse üritusega, on parem sait pärast kampaaniat maha võtta ja külastajad sealt põhilehele suunata."
    Minisaidi saab ehitada ka reklaambänneri sisse, niiet klient saab ilma eelmiselt lehelt lahkumata reklaamiaknas oma info kätte. "Flashis olev sait, mis ei sunni kasutajat lehelt lahkuma töötab hästi. Inimene ei pruugi olla piisavalt huvitatud, lehelt lahkumiseks, bänneris olev minisait võib huvi suurendada. Vastuargumendiks on see, et külastajad ei pruugi asjast aru saada ja ei oska nii väikest saiti kasutada," arvas Kallas.
    Käimasolev EMT kampaania ei ole Kallase sõnul õnnestunud minisaidi näide: "Vaatasin selle lehe läbi alles Äriipäeva küsimise peale ja MID kohta ikkagi midagi teada ei saanud, sest vaatasin enne seal "Muuseumi", "Hulle ideid". Selleks ajaks, kui sisuni jõudsin oli haigutus suul ja sellest lehest, mille pidi valima "Kasutamine" ja "Aktiveerimine" ma edasi ei läinud. Olen veendunud, et kasutajale ei tohi anda sisu, mida ta ise kontrollida ei saa. Selline lineaarne kogemus on mõnele liiga aeglane, mõnele kiire - kontroll puudub. Ma oletan, et kampaania eesmärgiks oli MID aktiveerimine ja kasutuselevõtt. Sellisel juhul oleks saanud külastajat paremini suunata ja ta tegutsema panna."
    Sama seisukohal on ka Ots: "MID saidi puhul tuleb tunnustada filmiloojate ja veebitreialite suurt tööd. Interaktiivne film on teosena muljetavaldav, sinna kutsuv kampaania massiivne. Põhimõte, et ükskõik mida räägitakse, peaasi, et räägitakse, saavutati edukalt. Kindlasti mõjus hästi mainekampaaniana: uuenduslik, jõukas, mastaapne. Rikka firma asi, võib ilutulestikku paugutada küll.
    Lubadustele ei vasta sait sugugi. Reklaam lubas tutvumist seksika Annikaga ja talle peale klikkimist ning kõrvaklappidega hunti. Aga minisait hakkas mingit tehnoloogiajura ajama. Kas tuleb jaht või ei tule, ma küsin, kus on hundid, kus on tüdrukud, keda lubati?"
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.