• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,54
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,54
  • 19.02.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikakulud ei sõltu sugugi ainult kütusehinnast

Hiljuti järsult kallinenud mootorikütused on loonud kujutelma, justkui sõltuksid ettevõtete logistikakulud sellest kriitilisel määral. Transpordifirmade puhul on see tõsi. Enamiku tootmise ja kaubandusega tegelevate ettevõtete puhul ei saa selle väitega siiski nõustuda.
Kui just tegemist pole turbataolise kaubaga, mille omahinnas sihtturule tarnituna võib ainuüksi transpordikulu küündida kahe kolmandikuni. Ekspordi autoveo hinnast Euroopasse moodustab kütuse maksumus sageli üle poole. Seega on kütusel näiteks turba DDU Andaluusia hinnas tõesti igati arvestatav - 1/3 suurune - osakaal.
Turbast odavamaid kaupu annab otsida. Eesti tootmisettevõtete keskmine logistikakulude tase on 13,8% netokäibest. Kaubandusettevõtete vastavaks näitajaks on 13,3%. Lisaks transpordile sisalduvad otsestes logistikakuludes ka kõik tolliformaalsuste, kindlustuste, varude hoidmise ning kaubakäsitlemisega seotud kulud.
Kinnitust on leidnud fakt, et ajal, mil kõik tootmissisendid kallinevad, suudavad targalt toimivad firmad oma logistikakulusid hoopis alandada. Võti peitub professionaalses ostu- ning tarneahelate juhtimises. Aberdeen Groupi korraldatud uuringu tulemused tõestavad, et professionaalsete ostjatega firmad suutsid viimase kahe aasta jooksul sisse ostetud transporditeenuste maksumust alandada, kui samal ajal 70% ettevõtete jaoks transport kallines ning 12% jaoks jäi hind samale tasemele.
Autor: Illimar Paul

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 15:17
Einar Laagriküll: miks me ei tohi küberturvalisuse taustal unustada füüsilist turvalisust?
Foruse juhatuse liige Einar Laagriküll arutleb, milliste väljakutsetega ettevõtted peavad praegu silmitsi seisma ja kui oluline on järjest sagenevate küberrünnakut ajastul mõelda ka füüsilisele turvalisusele. Kui füüsilise turvalisuse samme läbi ei mõtle, võivad ülejäänud mehhanismid osutuda täiesti kasutuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele