• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,93%43 780
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,93%43 780
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 28.02.08, 14:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Siilats: riigiametid takistavad sadamate arengut

Balti Merekaatrite ASi nõukogu esimees Viktor Siilats ütles, et Eestis napib sadamakohti, kuid selles on süüdi keeruline sadamaseadus ja vastutöötavad ametid.
„Osaliselt on see tõsi, et sadamakohti on puudu,“ ütles Siilats. „Kuid selles on süüdi Eesti sadamaseadus ja muude ametite, näiteks nagu majandusministeeriumi ja veeteede ameti vastutegutsemine,“ lisas ta.
Siilats rääkis, et olemasolevates sadamates on kohti, mida saaks juurde tekitada, kuid nii bürokraatlikult, kui ka finantsiliselt on see raskendatud.
„Seda kummalisem on Haapsalu linnavalitsuse salajane otsus vähendada sadamakohti 30 võrra,“ ütles ta ja lisas, et volikogu jõuluotsus oli poolsalajane ja otsustati vähendada oma ainsa jahisadama kohti 70lt 40ni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kohalik linnavalitsus arvab, et äkki on kellelgi huvi külalissadama ehitamiseks. Kuid senini pole ühtegi taotlust esitatud,“ märkis nõukogu esimees ning lisas, et projekti täpsed keskkonnatingimused pole ka teada.
Siilatsi sõnul oleks investeering külalissadamasse ebamõistlik ning linnavalitsuse vastutegutsemine on suur.
„Kuigi Haapsalu linnavalitsus oli esialgu poolt, et linna tekiks külalissadam ning esialgu olid nad ka väga koostööaltid ja meelitasid investoreid, on nende käitumine hetkel arusaamatu,“ rääkis ta.
„Minupoolsed investeeringud on tehtud, kuid linnavalitsus tahab neile nüüd vett peale tõmmata,“ ütles Siilats.
Viktor Siilats sai 2004. aastal Haapsalu linnavalitsuselt loa 72 sadamakohale, kuid neid on vähendatud esialgu 70le ja siis 40le. Hetkeseisuga nelja aasta tagune investeering seisab ning lahendust sellele pole veel näha.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele