• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,12%6 378,33
  • DOW 300,01%44 638,32
  • Nasdaq 0,26%21 153,66
  • FTSE 100−0,01%9 135,29
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,37
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,12%6 378,33
  • DOW 300,01%44 638,32
  • Nasdaq 0,26%21 153,66
  • FTSE 100−0,01%9 135,29
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,37
  • 14.03.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Chevrolet Corvette - taevas ja põrgu neljal rattal

Rajal on selle autoga sõita üsnagi kirjeldamatu tunne. Pööreteseier pidevalt punase lähedal, lõugab summuti nagu ratta peal. Endal õnnestus sõita Paul Ricard'i ringrajal, kõrvalistmel istus juhendaja. Viimane näis olevat replay mode'is, sest väljend, mida ta pidevalt korrutas oli - faster. No oli ka põhjust, sest auto pidas kurvides väga hästi. Tõsi, aeglastest kurvidest väljumisel oli natuke tegemist, sest jõud käis rehvidest lihtsalt üle ja himustas neid gaasilisse olekusse viia. Ohutusnõudeid järgides pidime kasutama veojõukontrolli, mis pöördeid kohe allapoole sikutas ja eriti mängida ei lasknud. Nende mahavõtmine oli kahjuks keelatud.
Enne viimast ringi aga võttis onu seaded kraad kangemaks, sest arvas, et saan nendega hakkama. Oi jah, kus siis algas mõnuring. Kerge külglibisemisega kurvist väljumine võttis muidu "faster!" karjunud mehikese mõnusasti muhelema ja tunnustavalt noogutama. Lõbu oli alanud. Auto on nii hästi tasakaalus, et mingeid ohuolukordi absoluutselt ei olnud ja kõik oli imelihtsalt käsitletav. Ringrajal pöidlad püsti Corvette'ile!
Siis tuli aga aeg selle autoga tänavale minna. Tavaline on, et pärast ringrajal mürgeldamist autoga rahule jäänud, tuleb piinarikas kodutee. Corvette on aga teisest puust. Pöörded rahunevad liikluses maha, summuti muutub väga vaikseks. Vedrustus on imekombel selliseks saadud, et mingit piina tänavatel tundma ei pidanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maanteel sõites suutis kompuuter näidata uskumatuid numbreid - 8 liitrit saja kilomeetri kohta. Pagasiruum on ka vaat et suurem kui Vectral, oleks veel kaks istet oleks suurepäraste omadustega pereauto valmis. Auto täitis eeskujulikult oma ülesandeid nii kiirteel kui ka linnas ummikus. Viimasega juhtus näiteks Marseille's selline seik, et mind pidas kinni politsei, kes juhtis mu tähelepanu sellele, et nende linnas on sellise autoga väga ohtlik sõita.
Ma ei tea mis muudest ohtudest ta rääkis, kuid oli ilmselge, et parema pedaali tallamise kiusatus on tõepoolest suur, sest helesinise taeva taustaks tahaks kasvõi natukenegi leegitsevat põrgut valla päästa.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele