• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 22.04.08, 09:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti firma esitleb Tallinna Motorshowl elektriautosid

ZEV Motors OÜ on noor firma, kes näitab Tallinn Motorshow 2008 näitusel tervelt kahte Hiina- Eesti ühistööna valminud elektriautot, kirjutas ajakirjanik Ardo Kalda Äripäeva lisas Auto.
Esimene on ZEV1, mis on katsetuses kahes mudelis – 3 kW alalisvoolumootoriga ja 6,5 kW vahelduvvoolumootoriga.
Mootori võimsused võivad tunduda küll väga väikesed, ka halvimates unenägudes ei tahaks vist keegi liigelda nii väikse võimsusega bensiiniautoga, kuid sisepõlemismootor arendab tippvõimsust vaid väikeses pööretevahemikus ja suhteliselt kõrgetel pööretel, elektrimootorite puhul on võimsus kättesaadav juba nullpöörde juures.
Elektrimootor suudab ka väga väikeste pöörete juures saavutada maksimaalse pöördemomendi ja sellega autot edasi vedada. Teine elektrimootori hea omadus on see, et ta kannatab päris hästi lühiajalist ülekoormust – loomulikult seda ka kasutatakse, ja lühiajaliselt võib elektrimootor välja anda tunduvalt suuremat võimsust, kui on nominaalvõimsus, ja seda kuni neli korda rohkem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks ZEV1-l võimaldab kontroller koormata 6,5 kW mootorit lühiajaliselt kuni 28 kWga, mis tagab piisava kiirendusvõime.
Auto vastab Eesti nõuetele ja DOT-standardile. Teine uudis on koostöös ühega kahest Eesti autotootjast– Võidusõidutehnika ASiga Eestis toodetud elektriauto– kus on kombineeritud Estfieldi kerega elektriline sõiduosa. Viimane on ZEV Motorsi poolt välja arendatud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele