• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 03.07.08, 15:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õlletootjate uuring põrmustas kellaajalised piirangud

Eesti Õlletootjate Liidu tellimusel valminud Eesti inimeste õlletarbimise uuringust selgus, et ajalised müügipiirangud ei õigusta ennast.
Turu-uuringute ASi toote- ja tarbimisuuringute juhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul uuriti ühe punktina ka õllele seatud müügipiiranguid. „Uuringu tulemustest selgus, et kellaajaline müügipiirang õllele ei ole põhjendatud. 62% vastanutest leidis, et õlut peaks müüma sama kaua, kui kauplus on avatud ning 54% vastanute arvates ei ole kellaajaline müügipiirang õllele põhjendatud,“ ütles Riivits-Arkonsuo.
Tolerantsemalt suhtuvad õllemüüki mehed. Piirangutesse suhtuvad positiivsemalt naised.
Küsimusele, kas müügipiirang on pannud inimesi rohkem alkoholi tarbima, vastas 57%, et ei ole, ja 23% arvab, et see on alkoholi tarbimist suurenenud. Piirangute soosivat mõju alkoholi tarbimisele nähti enam just 20-29aastaste vanusgrupis. 46% vastanutest arvavad, et tänu müügipiirangutele ostavad inimesed rohkem ja ka varuks. Nii vastasid just mehed ja 20-29aastased.

Artikkel jätkub pärast reklaami

61% küsitletutest arvab, et lahja õlle müük peaks olema suveüritustel ja spordivõistlustel lubatud, 32% näeks meelsamini selle keelamist.
A. Le Coq’i juhataja Tarmo Noop leiab, et on kurioosum, et Tallinna linn kehtestas piirangud, et alkoholi tarbimist noorte seas vähendada ja samas uuring näitas, et see on just see grupp, kus alkoholitarbimine on kasvanud. „Soovitud tulemust pole saavutatud,“ lisas ta.
Ka ennustas ta, et uute piirangutega hakkavad poed olema lahti kella 10st 10ni. „On ebamugav katta alkoholi ühe tunni pärast musta kilega,“ selgitas ta.
Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Priit Põiklik esindas Saku õlletehase seisukohta, mille järgi ei aita piirangud ei alkohoolsete jookide tarbimist piirata. „Piiramine ei piira alkoholi kuritarvitamist,“ lisas ta. Ta tõi välja, et kui piirangu kellajad ei lange kaupluste avatud oleku aegadega kokku, siis tehakse tema sõnul suisa vastutustundetut reklaami: "Varsti ei saa alkoholi osta, laduge oma korvid täis kui veel on võimalik." Ja sellist ebaeetilist reklaami ei reguleeri üksi seadus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele